דילוג לתוכן הראשי

רשומות

תחום : פדגוגיה יצירתית - קורס בשבילי היצירתיות - הומור , אמנות ויצירה כמקור ללמידה משמעותית

הה דצמבר 2014     שם קורס: "בשבילי היצירתיות" – חינוך לאמנות ובאמצעותה..." :  הומור, אמנות  ויצירה  כמקור ללמידה משמעותית.       מירב גורן מטרות : חינוך ליצירתיות דרך התבוננות בדרכי פעולה של אמנים ו"גיבורי תרבות " : מוסיקאים, יזמים ,סטנדאפיסטים ועוד..רכישת  אסטרטגיות הוראה למידה, פיתוח  כושר המצאה ,חשיבה  יצירתית, ביקורתית ורפלקטיבית, דרך למידה מתהליכי יצירה של אמנים .        נושאי הקורס: חדשנות רב-תחומית , "יצירה – בפעולה". תהליך יצירה של אמנים כמתודה  וכאורח. התפיסה החינוכית העומדת בבסיס הרעיון רואה את  המורה כפועל במציאות  משתנה , מעצב  דרכי הוראה  חדשניות  המותאמות לצורכי הלומד במציאות  המודרנית.  . תחום ההשתלמות - חינוך למשמעות תוך טיפוח לומד יוזם , יוצר מחדש. מטלות : נוכחות + עבודה מרצים  : מירב גורן – הסטודיו לחדשנות רב - תחומית מרצים אורחים:    ד"ר דן כהן מרצה ואמן ג'אז , אופיר זאבי – ארכיטקט...

מעגל הלמידה - מתודולוגיה של "יצירה בפעולה" במרחב משותף

כשאמונה מזיזה הרים :? מערכת היחסים בין הון חברתי ליזמות חברתית - אמנות כמקור לשינוי חברתי או אמנות כמעוררת התרחשות כלכלית .

http://erev-rav.com/archives/24068 המושג ג'נטריפקציה נמצא בהלימה לארטיבזם- אמנות למען שינוי חברתי  ,  המאמר בקישור שלפנינו מעלה סוגייה  שיש לתת עליה את הדעת : אמנות כמקור לשינוי חברתי או אמנות כמעוררת התרחשות כלכלית ? תקציר מתוך המאמר : "המכון לפעילות אנושית – מספר לנו אפי וויס חבר בקב' ' ארטיבזם – במאמר ששמו מכחול ושמו ג'נטרי פיקציה – הוא נכח בפרזנטציה של המכון שבמרכזו תוכנית חומש לג'נטריפקציה   עלי ידי אמנות של יער הגשפ בקונגו . הפרזנטציה  התקיימה בבריסל במסגרת פסטיבל האצמנות   הוקרן סרט ושמו אפיזודה 3 – תיהנו מהעוני . סרט שמאד קשה למצפון שלנו . על מערכת הניצול העולמית. הבוהק במעבה יער הגשם . המכון קם מתוך ראייה מפוכחת של  הרווחים שעושים בעלי ההון מאמנות. כמה רווחים גרף אותו גוף ממן של צלם הסרט. מה הרעיון לתת לאמן ליצור בתוך היער – המקום שבו נוצרת האמנות השותפים הניצבים לאמנות הם ירווחו מהמהלך . כלומר מקום ההתערבות של האמנות בחקורתית חברתית . להשתמש במושגים הפקת יצירה ולא הפצה הצגה . כשאמונה מזיזה הרים – הופקה בפרו  ובה 500...

me -we קבוצות יצירתיות

אחת המטרות המרכזיות בחינוך כיום היא היכולת שלנו כמחנכים , להוציא את שפת הרשתות החברתיות לממשיות . כלומר פעולה  הפוכה מזו שהלומדים נמצאים בה היום . היכולת ליצור את האינטראקציות החברתיות במציאות המהירה, הויירוטואלית .  הצורך במציאת  המקום הנכון , מושג שתבע קן קובינסון , היא למעשה המניע  ליצירת תהליך הוראה למידה משמעותי עבור הלומד. מציאת קבוצה עמה אדם יכול לשתף פעולה באופן יצירתי , עשויה לחולל שינוי בתחושת הזהות העצמית והייעוד , שינוי כזה מתחולל (ע"פ קן רובניסון - בספרו למצוא את המקום הנכון) בגלל שלושה תהליכים רבי עוצמה :  א. תיקוף ב. השראה  ג. תהליך שניקרא " האלכימיה של הסינרגיה  פעולת הגומלין בין עם קהילה \קבוצה  באמצעות תקשורת פנים אל פנים ( לא  רק מפגשים ווירטואלים  ברשתות החברתיות ) חיונית להתפתחותיינו. אנו מודעים לכך ששכל שמעגלי ההשפעה שלנו על הסביבה גדולה יותר , הדאגה מצטמצמת והפניות ללמידה והתפתחות מתחזקת.  כאשר קבוצת אנשים בעלי  מכנה  ערכי \רעיוני \תחומי משותף (רחב או צר) ייצרו יחדיו , יווצרו הזדמנו...

הכשרה מקצועית - מרחב יצירה משותף - קבוצות יצירתיות - מירב גורן 2016

" מרחב י צ י ר ה משותף " – קבוצות יצירתיות  מירב גורן 2016  מרחב יצירה משותף - הינו מרחב לימודי חברתי, המזמן לקבוצת לומדים ליזום, לחדש וליצור תוך פעולה. (הפעילות  מתאימה  לסביבות למידה חדשניות כולל מרחבי "גוגייה"). תחום ההשתלמות : סביבות למידה חדשניות  ותפקודי לומד מותאמים למאה ה-21 מטרה מרכזית :  למידה רב מימדית "במרחב יצירה משותף"  לקבוצת לומדים קהל יעד :  התהליך המוצע מתאים לעבודה בארגונים , בקבוצות גדולות , לפיתוח מקצועי  בחדר מורים בליווי יעוץ פדגוגי ופיתוח צוותי מו"פ  . רציונל : התהליך מזמן חוויה לימודית  תוך  התבוננות , יישום והתחקות אחר דרכי פעולה של אמנים , יוצרים ממצאים  וגיבורי תרבות. התמורה בתהליך מקנה למורה אסטרטגיות הוראה  לפיתוח  תהליך למידה משמעותי ,  לומד  יצירתיות, חושב ורפלקטיבי . מרחב  לימודי זה  מתחקה  אחר תהליך היווצרותן של  רשתות חברתיות , ותהליכי יצירה בקרב קבוצות יצירתיות , ואמנים היוצרים בקבוצה. הנחת מרכזית בבסיס ...

הבלוג - פורטפוליו במיקס מדיה : "מסע יצירתי" בשילוב טכנולגיה ואמנות

הבלוג -  פורטפוליו במיקס מדיה :  "מסע יצירתי"  בשילוב טכנולוגיה ואמנות מה קורה כשטכנולוגיה , חינוך ואמנות נפגשים ?  תהליכים חינוכיים , אמנות וטכנולוגיה מקיימות יחסים מאוד מורכבים. הסוגיה המרכזית במהלך הקורס, תדון בהשפעתה של הטכנולוגיה על האמנות והחינוך.  האם הסמארטפונים והאפליקציות, שהופכים את היצירה זמינה כמעט לכולם, יכולים להשתלב עם העולם האמנותי? האם מורים צרכים לאמץ אסטרטגיות הוראה למידה שיתופיות מעולם הרשתות החברתיות ? ומה מורה יכול ללמוד מתהליכי יצירה של אמנים ?   הגישה לידע  בתהליך הלמידה הנה רב תחומית .  נלמד לקדם תהליכי הוראה למידה, תוך חינוך לאמנות ובאמצעותה , בשילוב טכניקות של מיקס מדיה. במהלך הקורס  יתהווה בלוג - פורטפוליו  אישי שישקף  – "מסע יצירתי " אותו יבנה כל משתתף.  התהליך יקדם שימוש באמנות באופן אינטואיטיבי, ויאפשר חופש יצירה, העצמה אישית , פיתוח  ותכנון תהליכי למידה חדשניים בשילוב מיקס מדיות, תיעוד , הפיכת טקסטים מילוליים וחזותיים רלוונטים ללומד  וכתיבה יצירתית. מטרת הקורס : לטפח מורה י...

הבחנה בין ייחודיות לחדשנות

מתודולוגיה ליישום חדשנות בחינוך  לחץ למאמר: ווינשטיין,גל, גורן (2010):בתוך בתי"ס ניסויים בית יוצר לחדשנות בחינוך . חלק ג'. בעריכת חן&ספורטה .אונ' ת"א