כשאמונה מזיזה הרים :? מערכת היחסים בין הון חברתי ליזמות חברתית - אמנות כמקור לשינוי חברתי או אמנות כמעוררת התרחשות כלכלית .
http://erev-rav.com/archives/24068
המושג ג'נטריפקציה נמצא בהלימה לארטיבזם- אמנות למען שינוי חברתי , המאמר בקישור שלפנינו מעלה סוגייה שיש לתת עליה את הדעת : אמנות כמקור לשינוי חברתי או אמנות כמעוררת התרחשות כלכלית ?
תקציר מתוך המאמר :
"המכון
לפעילות אנושית – מספר לנו אפי וויס חבר בקב' ' ארטיבזם – במאמר ששמו מכחול ושמו ג'נטרי פיקציה – הוא נכח בפרזנטציה של המכון שבמרכזו תוכנית חומש לג'נטריפקציה
עלי ידי אמנות של יער הגשפ בקונגו .
הפרזנטציה התקיימה בבריסל במסגרת פסטיבל האצמנות
הוקרן סרט ושמו אפיזודה 3 – תיהנו מהעוני . סרט שמאד קשה למצפון שלנו . על
מערכת הניצול העולמית. הבוהק במעבה יער הגשם . המכון קם מתוך ראייה מפוכחת של הרווחים שעושים בעלי ההון מאמנות. כמה רווחים
גרף אותו גוף ממן של צלם הסרט.
מה הרעיון לתת לאמן ליצור בתוך היער –
המקום שבו נוצרת האמנות השותפים הניצבים לאמנות הם ירווחו מהמהלך . כלומר מקום
ההתערבות של האמנות בחקורתית חברתית .
להשתמש במושגים הפקת יצירה ולא הפצה
הצגה .
כשאמונה מזיזה הרים – הופקה בפרו ובה 500 מתנדבים מזיזים דיונת חול ממיקומה המקורי שבה המשתתפים אינם מנוצלים אלא להפך .
היצירה שייכת להם ועבורם.
כלומר לא פעם עבודת האמנות מאירה פנים
חשוכות ומצביעה על אי צדק וחושפת זוועות וחושפת את הצורך בשינוי . בעוד שהדיון
היופי הערך הכלכלי קורה במקום אחר .בפעול קורה בעולם המערבי .
כלומר יבואו האמנים לאזור פלורנטין
בתל אביב יצרו בו את האמנות וחיש קל כל בעלי העסקים יתנחללו ויצברו הון על חשבונם . תיוסד בינלה יבאו אורחים משקעים יוקמו בתי מלון
ויעלו המחירים . סטודנטים בבאר שבע .
דוגמא מוחשית חברה שניקראת uniliver בבעלותה 400 מותגים נותנת חסות לאמנים המזוהים
כביקורתיים חברתיים . בין היתר היא נותנת חסות לקב' האמנים בבבעלותה המטע שבו יושב
המכון לפעילות אנושית
תגובות
הוסף רשומת תגובה