דילוג לתוכן הראשי

כשאמונה מזיזה הרים :? מערכת היחסים בין הון חברתי ליזמות חברתית - אמנות כמקור לשינוי חברתי או אמנות כמעוררת התרחשות כלכלית .



http://erev-rav.com/archives/24068

המושג ג'נטריפקציה נמצא בהלימה לארטיבזם- אמנות למען שינוי חברתי  ,  המאמר בקישור שלפנינו מעלה סוגייה  שיש לתת עליה את הדעת : אמנות כמקור לשינוי חברתי או אמנות כמעוררת התרחשות כלכלית ?
תקציר מתוך המאמר :
"המכון לפעילות אנושית – מספר לנו אפי וויס חבר בקב' ' ארטיבזם במאמר ששמו מכחול ושמו ג'נטרי פיקציה – הוא נכח בפרזנטציה של המכון שבמרכזו תוכנית חומש לג'נטריפקציה  עלי ידי אמנות של יער הגשפ בקונגו . הפרזנטציה  התקיימה בבריסל במסגרת פסטיבל האצמנות  הוקרן סרט ושמו אפיזודה 3 – תיהנו מהעוני . סרט שמאד קשה למצפון שלנו . על מערכת הניצול העולמית. הבוהק במעבה יער הגשם . המכון קם מתוך ראייה מפוכחת של  הרווחים שעושים בעלי ההון מאמנות. כמה רווחים גרף אותו גוף ממן של צלם הסרט.
מה הרעיון לתת לאמן ליצור בתוך היער – המקום שבו נוצרת האמנות השותפים הניצבים לאמנות הם ירווחו מהמהלך . כלומר מקום ההתערבות של האמנות בחקורתית חברתית .
להשתמש במושגים הפקת יצירה ולא הפצה הצגה .
כשאמונה מזיזה הרים – הופקה בפרו  ובה 500 מתנדבים מזיזים דיונת חול ממיקומה  המקורי שבה המשתתפים אינם מנוצלים אלא להפך . היצירה שייכת להם ועבורם.
כלומר לא פעם עבודת האמנות מאירה פנים חשוכות ומצביעה על אי צדק וחושפת זוועות וחושפת את הצורך בשינוי . בעוד שהדיון היופי הערך הכלכלי קורה במקום אחר .בפעול קורה בעולם המערבי .
כלומר יבואו האמנים לאזור פלורנטין בתל אביב יצרו בו את האמנות וחיש קל כל בעלי העסקים יתנחללו ויצברו הון על חשבונם . תיוסד בינלה יבאו אורחים משקעים יוקמו בתי מלון ויעלו המחירים . סטודנטים בבאר שבע .

דוגמא מוחשית חברה שניקראת uniliver  בבעלותה 400 מותגים נותנת חסות לאמנים המזוהים כביקורתיים חברתיים . בין היתר היא נותנת חסות לקב' האמנים בבבעלותה המטע שבו יושב המכון לפעילות אנושית

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פיתוח חשיבה יצירתית בתהליכי הוראה למידה

חינוך ליצירתיות ובאמצעותה -

"יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי, ויצירת קבוצות יצירתיות\ מירב גורן 25.8.2019

                למידה רב מימדית  בדרך של    "יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי ויצירת קבוצות יצירתיות מירב גורן  25.8.2019 העידן בו אנו חיים מאתגר אנשי חינוך לפתח לומד   בעל תודעה יזמית . זהו עידן שבו האדם חייב לקחת אחריות להיות בעל מוטיבציה פנימית, לומד רפלקטיבי המודע לייחודיותו וחוזקותיו. הנחת היסוד המרכזית בבסיס החינוך האישי מתבססת על העובדה שאם לא ניתן לאדם את התהליך האישי הוא לא יבוא. בחינוך אישי מתייחסים להכלה חברתית במונחים של שוויון הזדמנויות, צדק חברתי, צמצום פערים, הכלה רב-תרבותית ורגישות לבעלי צרכים מיוחדים.   מקורו של  החינוך האישי  הוא בחינוך ההומניסטי [1]  המתייחס אל העצמתו של הלומד בשלושה מישורים בו   זמנית:  מסוגלות אישית, הכלה חברתית  ותרבות איכותי. החינוך האישי מתייחס אל האדם כאל אדם אוטונומי, חופשי, כאישיות העומדת בפני עצמה אותנטית וייחודית. מטרתו המרכזית של החינוך האישי באה  לקדם כל  לומד ולחזק בקרבו את תחושת ...

תעודה אחרת , תהליכי שינוי והערכה חלופית

תדריך למנהל לפיתוח תעודה אחרת,     כמנוף להטמעת תהליכי שינוי ופיתוח ייחודיות בית ספרית                                           מירב גורן    פברואר 2018 הקדמה הנחת היסוד המרכזית בבסיס    תדריך זה , באה לטעון כי, הערכה מהווה כמנוף לשיפור תהליכי למידה ,  שינוי והשבחה.    הלומד הוא הבסיס לעשייה החינוכית ולא הציון שלו. נקודת המוצא לתכנון תעודה אחרת – אלטרנטיבית, היא שכל לומד הוא עולם ומלואו, ועלינו ללמוד להעריך את התפתחות עולמו בתהליך הלמידה. כיצד הוא מתקדם, מתפתח וממצא את הפוטנציאל הגלום בתוכו בקונטקסט לימודי וחברתי. תהליך פיתוח הייחודיות הבית ספרית מהווה הזדמנות לשינוי תפיסת הערכה ולשינוי תעודת ההערכה.    גיליון הערכה צריך לשקף את רוח הארגון ותפיסתו החינוכית, תוך התייחסות לערכים המוצגים בחזון הבית ספרי.  למשל : ...