דילוג לתוכן הראשי

הבלוג - פורטפוליו במיקס מדיה : "מסע יצירתי" בשילוב טכנולגיה ואמנות





הבלוג -  פורטפוליו במיקס מדיה :  "מסע יצירתי"  בשילוב טכנולוגיה ואמנות

מה קורה כשטכנולוגיה , חינוך ואמנות נפגשים ?  תהליכים חינוכיים , אמנות וטכנולוגיה מקיימות יחסים מאוד מורכבים. הסוגיה המרכזית במהלך הקורס, תדון בהשפעתה של הטכנולוגיה על האמנות והחינוך.  האם הסמארטפונים והאפליקציות, שהופכים את היצירה זמינה כמעט לכולם, יכולים להשתלב עם העולם האמנותי? האם מורים צרכים לאמץ אסטרטגיות הוראה למידה שיתופיות מעולם הרשתות החברתיות ? ומה מורה יכול ללמוד מתהליכי יצירה של אמנים ?  
הגישה לידע  בתהליך הלמידה הנה רב תחומית .  נלמד לקדם תהליכי הוראה למידה, תוך חינוך לאמנות ובאמצעותה , בשילוב טכניקות של מיקס מדיה. במהלך הקורס  יתהווה בלוג - פורטפוליו  אישי שישקף  – "מסע יצירתי " אותו יבנה כל משתתף.  התהליך יקדם שימוש באמנות באופן אינטואיטיבי, ויאפשר חופש יצירה, העצמה אישית , פיתוח  ותכנון תהליכי למידה חדשניים בשילוב מיקס מדיות, תיעוד , הפיכת טקסטים מילוליים וחזותיים רלוונטים ללומד  וכתיבה יצירתית.
מטרת הקורס : לטפח מורה יצירתי בעולם חזותי כאסטרטגיה מרכזית ללמידה במאה ה21
נושאים מרכזיים :
-          לעמוד הקשר בין אורינות חזותית למיומנויות חשיבה מסדר גבוה
-          נטפח כתיבה אינטואיטיבית ויצירתית בשילוב מגוון אמנויות ומדיות
-          בניית בלוג מתהווה המשקף את מסע הלמידה והיצירה של כל משתתף
-          נלמד לתחזק  בלוג לאורך זמן וכיצד לקשרו לרשתות חברתיות אחרות 
-          רכישת  אסטרטגיות הוראה למידה, פיתוח  כושר המצאה ,חשיבה  יצירתית, ביקורתית ורפלקטיבית, דרך למידה מתהליכי יצירה של אמנים . 
-          חשיפה למתודלגיה של יצירה בפעולה – תהליכי יצירה ומחקר פעולה
-          לפתח תהליכי למידה  בגישות לידע שונות : רב-תחומיים, בין תחומיים ועל תחומיים
-          נעמוד על הקשר בין הערכה חלופית  ותהליכי תיעוד רפלקטיביים וניהול ידע
מסגרת הלימודים  תכלול:  שיעורים עיוניים, ליווי אישי וקבוצתי, ותמיכה אקדמית המבוססת על ידע מחקרי בתחום מחד וניסיון מעשי של המורה מאידך.

דרכי הוראה למידה
הרצאות, עבודה סדנאית, למידה חוויתית ,  עבודה אישית, , מפגשים ווירטואליים דיונים והנחייה אישית.











תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פיתוח חשיבה יצירתית בתהליכי הוראה למידה

חינוך ליצירתיות ובאמצעותה -

"יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי, ויצירת קבוצות יצירתיות\ מירב גורן 25.8.2019

                למידה רב מימדית  בדרך של    "יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי ויצירת קבוצות יצירתיות מירב גורן  25.8.2019 העידן בו אנו חיים מאתגר אנשי חינוך לפתח לומד   בעל תודעה יזמית . זהו עידן שבו האדם חייב לקחת אחריות להיות בעל מוטיבציה פנימית, לומד רפלקטיבי המודע לייחודיותו וחוזקותיו. הנחת היסוד המרכזית בבסיס החינוך האישי מתבססת על העובדה שאם לא ניתן לאדם את התהליך האישי הוא לא יבוא. בחינוך אישי מתייחסים להכלה חברתית במונחים של שוויון הזדמנויות, צדק חברתי, צמצום פערים, הכלה רב-תרבותית ורגישות לבעלי צרכים מיוחדים.   מקורו של  החינוך האישי  הוא בחינוך ההומניסטי [1]  המתייחס אל העצמתו של הלומד בשלושה מישורים בו   זמנית:  מסוגלות אישית, הכלה חברתית  ותרבות איכותי. החינוך האישי מתייחס אל האדם כאל אדם אוטונומי, חופשי, כאישיות העומדת בפני עצמה אותנטית וייחודית. מטרתו המרכזית של החינוך האישי באה  לקדם כל  לומד ולחזק בקרבו את תחושת ...

תעודה אחרת , תהליכי שינוי והערכה חלופית

תדריך למנהל לפיתוח תעודה אחרת,     כמנוף להטמעת תהליכי שינוי ופיתוח ייחודיות בית ספרית                                           מירב גורן    פברואר 2018 הקדמה הנחת היסוד המרכזית בבסיס    תדריך זה , באה לטעון כי, הערכה מהווה כמנוף לשיפור תהליכי למידה ,  שינוי והשבחה.    הלומד הוא הבסיס לעשייה החינוכית ולא הציון שלו. נקודת המוצא לתכנון תעודה אחרת – אלטרנטיבית, היא שכל לומד הוא עולם ומלואו, ועלינו ללמוד להעריך את התפתחות עולמו בתהליך הלמידה. כיצד הוא מתקדם, מתפתח וממצא את הפוטנציאל הגלום בתוכו בקונטקסט לימודי וחברתי. תהליך פיתוח הייחודיות הבית ספרית מהווה הזדמנות לשינוי תפיסת הערכה ולשינוי תעודת ההערכה.    גיליון הערכה צריך לשקף את רוח הארגון ותפיסתו החינוכית, תוך התייחסות לערכים המוצגים בחזון הבית ספרי.  למשל : ...