הבלוג - פורטפוליו במיקס מדיה : "מסע יצירתי" בשילוב טכנולוגיה ואמנות
מה קורה כשטכנולוגיה ,
חינוך ואמנות נפגשים ? תהליכים חינוכיים , אמנות וטכנולוגיה מקיימות יחסים
מאוד מורכבים. הסוגיה המרכזית במהלך
הקורס, תדון בהשפעתה של הטכנולוגיה על האמנות והחינוך. האם הסמארטפונים והאפליקציות, שהופכים את היצירה
זמינה כמעט לכולם, יכולים להשתלב עם העולם האמנותי? האם מורים צרכים לאמץ
אסטרטגיות הוראה למידה שיתופיות מעולם הרשתות החברתיות ? ומה מורה יכול ללמוד
מתהליכי יצירה של אמנים ?
הגישה לידע בתהליך הלמידה הנה רב תחומית . נלמד לקדם תהליכי הוראה למידה, תוך חינוך לאמנות
ובאמצעותה , בשילוב טכניקות של מיקס מדיה. במהלך הקורס יתהווה בלוג - פורטפוליו אישי שישקף
– "מסע יצירתי " אותו יבנה כל משתתף. התהליך יקדם שימוש באמנות באופן אינטואיטיבי,
ויאפשר חופש יצירה, העצמה אישית , פיתוח
ותכנון תהליכי למידה חדשניים בשילוב מיקס מדיות, תיעוד , הפיכת טקסטים
מילוליים וחזותיים רלוונטים ללומד וכתיבה
יצירתית.
מטרת הקורס : לטפח מורה יצירתי בעולם
חזותי כאסטרטגיה מרכזית ללמידה במאה ה21
נושאים מרכזיים :
-
לעמוד הקשר בין אורינות חזותית למיומנויות חשיבה מסדר גבוה
-
נטפח כתיבה אינטואיטיבית ויצירתית בשילוב מגוון אמנויות ומדיות
-
בניית בלוג מתהווה המשקף את מסע הלמידה והיצירה של כל משתתף
-
נלמד לתחזק בלוג לאורך זמן וכיצד
לקשרו לרשתות חברתיות אחרות
-
רכישת אסטרטגיות הוראה למידה,
פיתוח כושר המצאה ,חשיבה יצירתית, ביקורתית ורפלקטיבית, דרך למידה
מתהליכי יצירה של אמנים .
-
חשיפה למתודלגיה של יצירה בפעולה – תהליכי יצירה ומחקר פעולה
-
לפתח תהליכי למידה בגישות לידע
שונות : רב-תחומיים, בין תחומיים ועל תחומיים
-
נעמוד על הקשר בין הערכה חלופית ותהליכי תיעוד רפלקטיביים וניהול ידע
מסגרת הלימודים תכלול: שיעורים עיוניים, ליווי אישי
וקבוצתי, ותמיכה אקדמית המבוססת על ידע מחקרי בתחום מחד וניסיון מעשי של המורה
מאידך.
דרכי הוראה למידה
הרצאות, עבודה סדנאית, למידה חוויתית , עבודה אישית, , מפגשים ווירטואליים דיונים
והנחייה אישית.
תגובות
הוסף רשומת תגובה