דילוג לתוכן הראשי

רשומות

מציג פוסטים מתאריך יולי 6, 2015

תחום : פדגוגיה יצירתית - קורס בשבילי היצירתיות - הומור , אמנות ויצירה כמקור ללמידה משמעותית

הה דצמבר 2014     שם קורס: "בשבילי היצירתיות" – חינוך לאמנות ובאמצעותה..." :  הומור, אמנות  ויצירה  כמקור ללמידה משמעותית.       מירב גורן מטרות : חינוך ליצירתיות דרך התבוננות בדרכי פעולה של אמנים ו"גיבורי תרבות " : מוסיקאים, יזמים ,סטנדאפיסטים ועוד..רכישת  אסטרטגיות הוראה למידה, פיתוח  כושר המצאה ,חשיבה  יצירתית, ביקורתית ורפלקטיבית, דרך למידה מתהליכי יצירה של אמנים .        נושאי הקורס: חדשנות רב-תחומית , "יצירה – בפעולה". תהליך יצירה של אמנים כמתודה  וכאורח. התפיסה החינוכית העומדת בבסיס הרעיון רואה את  המורה כפועל במציאות  משתנה , מעצב  דרכי הוראה  חדשניות  המותאמות לצורכי הלומד במציאות  המודרנית.  . תחום ההשתלמות - חינוך למשמעות תוך טיפוח לומד יוזם , יוצר מחדש. מטלות : נוכחות + עבודה מרצים  : מירב גורן – הסטודיו לחדשנות רב - תחומית מרצים אורחים:    ד"ר דן כהן מרצה ואמן ג'אז , אופיר זאבי – ארכיטקט...

מעגל הלמידה - מתודולוגיה של "יצירה בפעולה" במרחב משותף

כשאמונה מזיזה הרים :? מערכת היחסים בין הון חברתי ליזמות חברתית - אמנות כמקור לשינוי חברתי או אמנות כמעוררת התרחשות כלכלית .

http://erev-rav.com/archives/24068 המושג ג'נטריפקציה נמצא בהלימה לארטיבזם- אמנות למען שינוי חברתי  ,  המאמר בקישור שלפנינו מעלה סוגייה  שיש לתת עליה את הדעת : אמנות כמקור לשינוי חברתי או אמנות כמעוררת התרחשות כלכלית ? תקציר מתוך המאמר : "המכון לפעילות אנושית – מספר לנו אפי וויס חבר בקב' ' ארטיבזם – במאמר ששמו מכחול ושמו ג'נטרי פיקציה – הוא נכח בפרזנטציה של המכון שבמרכזו תוכנית חומש לג'נטריפקציה   עלי ידי אמנות של יער הגשפ בקונגו . הפרזנטציה  התקיימה בבריסל במסגרת פסטיבל האצמנות   הוקרן סרט ושמו אפיזודה 3 – תיהנו מהעוני . סרט שמאד קשה למצפון שלנו . על מערכת הניצול העולמית. הבוהק במעבה יער הגשם . המכון קם מתוך ראייה מפוכחת של  הרווחים שעושים בעלי ההון מאמנות. כמה רווחים גרף אותו גוף ממן של צלם הסרט. מה הרעיון לתת לאמן ליצור בתוך היער – המקום שבו נוצרת האמנות השותפים הניצבים לאמנות הם ירווחו מהמהלך . כלומר מקום ההתערבות של האמנות בחקורתית חברתית . להשתמש במושגים הפקת יצירה ולא הפצה הצגה . כשאמונה מזיזה הרים – הופקה בפרו  ובה 500...

me -we קבוצות יצירתיות

אחת המטרות המרכזיות בחינוך כיום היא היכולת שלנו כמחנכים , להוציא את שפת הרשתות החברתיות לממשיות . כלומר פעולה  הפוכה מזו שהלומדים נמצאים בה היום . היכולת ליצור את האינטראקציות החברתיות במציאות המהירה, הויירוטואלית .  הצורך במציאת  המקום הנכון , מושג שתבע קן קובינסון , היא למעשה המניע  ליצירת תהליך הוראה למידה משמעותי עבור הלומד. מציאת קבוצה עמה אדם יכול לשתף פעולה באופן יצירתי , עשויה לחולל שינוי בתחושת הזהות העצמית והייעוד , שינוי כזה מתחולל (ע"פ קן רובניסון - בספרו למצוא את המקום הנכון) בגלל שלושה תהליכים רבי עוצמה :  א. תיקוף ב. השראה  ג. תהליך שניקרא " האלכימיה של הסינרגיה  פעולת הגומלין בין עם קהילה \קבוצה  באמצעות תקשורת פנים אל פנים ( לא  רק מפגשים ווירטואלים  ברשתות החברתיות ) חיונית להתפתחותיינו. אנו מודעים לכך ששכל שמעגלי ההשפעה שלנו על הסביבה גדולה יותר , הדאגה מצטמצמת והפניות ללמידה והתפתחות מתחזקת.  כאשר קבוצת אנשים בעלי  מכנה  ערכי \רעיוני \תחומי משותף (רחב או צר) ייצרו יחדיו , יווצרו הזדמנו...

הכשרה מקצועית - מרחב יצירה משותף - קבוצות יצירתיות - מירב גורן 2016

" מרחב י צ י ר ה משותף " – קבוצות יצירתיות  מירב גורן 2016  מרחב יצירה משותף - הינו מרחב לימודי חברתי, המזמן לקבוצת לומדים ליזום, לחדש וליצור תוך פעולה. (הפעילות  מתאימה  לסביבות למידה חדשניות כולל מרחבי "גוגייה"). תחום ההשתלמות : סביבות למידה חדשניות  ותפקודי לומד מותאמים למאה ה-21 מטרה מרכזית :  למידה רב מימדית "במרחב יצירה משותף"  לקבוצת לומדים קהל יעד :  התהליך המוצע מתאים לעבודה בארגונים , בקבוצות גדולות , לפיתוח מקצועי  בחדר מורים בליווי יעוץ פדגוגי ופיתוח צוותי מו"פ  . רציונל : התהליך מזמן חוויה לימודית  תוך  התבוננות , יישום והתחקות אחר דרכי פעולה של אמנים , יוצרים ממצאים  וגיבורי תרבות. התמורה בתהליך מקנה למורה אסטרטגיות הוראה  לפיתוח  תהליך למידה משמעותי ,  לומד  יצירתיות, חושב ורפלקטיבי . מרחב  לימודי זה  מתחקה  אחר תהליך היווצרותן של  רשתות חברתיות , ותהליכי יצירה בקרב קבוצות יצירתיות , ואמנים היוצרים בקבוצה. הנחת מרכזית בבסיס ...