הה
דצמבר
2014
שם קורס: "בשבילי
היצירתיות" – חינוך לאמנות ובאמצעותה..." :
הומור, אמנות
ויצירה כמקור ללמידה
משמעותית.
מירב גורן
מטרות : חינוך ליצירתיות דרך התבוננות
בדרכי פעולה של אמנים ו"גיבורי תרבות " : מוסיקאים, יזמים ,סטנדאפיסטים
ועוד..רכישת אסטרטגיות הוראה למידה,
פיתוח כושר המצאה ,חשיבה יצירתית, ביקורתית ורפלקטיבית, דרך למידה מתהליכי
יצירה של אמנים .
נושאי הקורס: חדשנות רב-תחומית , "יצירה –
בפעולה". תהליך יצירה של אמנים כמתודה וכאורח. התפיסה החינוכית העומדת בבסיס
הרעיון רואה את המורה כפועל במציאות משתנה , מעצב
דרכי הוראה חדשניות המותאמות לצורכי הלומד במציאות המודרנית.
.
תחום ההשתלמות - חינוך למשמעות תוך טיפוח לומד יוזם , יוצר מחדש.
מטלות : נוכחות + עבודה
מרצים
: מירב
גורן – הסטודיו לחדשנות רב - תחומית
מרצים אורחים: ד"ר דן כהן מרצה ואמן ג'אז , אופיר זאבי –
ארכיטקט.
הערות : כל מפגש יכלול הרצאה מלווה בדוגמאות
מתוך דרכי פעולה ותהליכי יצירה של אמנים " וגיבורי תרבות"
רציונל
התפיסה החינוכית העומדת בבסיס
רעיון ההכשרה , רואה בדמות המורה כאדריכל,
מעצב תוכנית לימודים מותאמת לצורכי הלומד, במציאות משתנה. תהליך ההוראה נתפס כתהליך יצירתי .
התהליך
מזמן הכרות עם מרחב לימודי לפיתוח חדשנות רב תחומית . "יצירה
בפעולה" הנה מתודולוגיה הבאה לעודד
אנשי חינוך לפתח תהליך למידה משמעותי בסביבה לימודית רב מימדית , בגישות לידע
שונות. התהליך מזמן חוויה לימודית
תוך התבוננות בדרכי פעולה של אמנים
, יוצרים ממצאים וגיבורי תרבות. התמורה
בתהליך מקנה למורה אסטרטגיות הוראה לפיתוח
תהליך למידה משמעותי , לומד
יצירתיות, חושב ורפלקטיבי .
תגובות
הוסף רשומת תגובה