דילוג לתוכן הראשי

תחום : פדגוגיה יצירתית - קורס בשבילי היצירתיות - הומור , אמנות ויצירה כמקור ללמידה משמעותית

הה
דצמבר
2014
    שם קורס: "בשבילי היצירתיות" – חינוך לאמנות ובאמצעותה..." :
 הומור, אמנות  ויצירה  כמקור ללמידה משמעותית. 
     מירב גורן


מטרות : חינוך ליצירתיות דרך התבוננות בדרכי פעולה של אמנים ו"גיבורי תרבות " : מוסיקאים, יזמים ,סטנדאפיסטים ועוד..רכישת  אסטרטגיות הוראה למידה, פיתוח  כושר המצאה ,חשיבה  יצירתית, ביקורתית ורפלקטיבית, דרך למידה מתהליכי יצירה של אמנים . 
      נושאי הקורס: חדשנות רב-תחומית , "יצירה – בפעולה". תהליך יצירה של אמנים כמתודה  וכאורח. התפיסה החינוכית העומדת בבסיס הרעיון רואה את  המורה כפועל במציאות  משתנה , מעצב  דרכי הוראה  חדשניות  המותאמות לצורכי הלומד במציאות  המודרנית.
 .
תחום ההשתלמות - חינוך למשמעות תוך טיפוח לומד יוזם , יוצר מחדש.
מטלות : נוכחות + עבודה
מרצים  : מירב גורן – הסטודיו לחדשנות רב - תחומית
מרצים אורחים:   ד"ר דן כהן מרצה ואמן ג'אז , אופיר זאבי – ארכיטקט.
הערות : כל מפגש יכלול הרצאה מלווה בדוגמאות מתוך דרכי פעולה ותהליכי יצירה של אמנים " וגיבורי תרבות" 


רציונל
התפיסה החינוכית העומדת בבסיס רעיון  ההכשרה , רואה בדמות המורה כאדריכל, מעצב תוכנית לימודים מותאמת לצורכי הלומד, במציאות משתנה. תהליך ההוראה  נתפס כתהליך יצירתי .
התהליך  מזמן הכרות עם מרחב לימודי לפיתוח חדשנות רב תחומית . "יצירה בפעולה" הנה  מתודולוגיה הבאה לעודד אנשי חינוך לפתח תהליך  למידה משמעותי  בסביבה לימודית רב מימדית , בגישות לידע שונות. התהליך מזמן חוויה לימודית  תוך  התבוננות בדרכי פעולה של אמנים , יוצרים ממצאים  וגיבורי תרבות. התמורה בתהליך מקנה למורה אסטרטגיות הוראה  לפיתוח  תהליך למידה משמעותי ,   לומד  יצירתיות, חושב ורפלקטיבי .


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פיתוח חשיבה יצירתית בתהליכי הוראה למידה

חינוך ליצירתיות ובאמצעותה -

"יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי, ויצירת קבוצות יצירתיות\ מירב גורן 25.8.2019

                למידה רב מימדית  בדרך של    "יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי ויצירת קבוצות יצירתיות מירב גורן  25.8.2019 העידן בו אנו חיים מאתגר אנשי חינוך לפתח לומד   בעל תודעה יזמית . זהו עידן שבו האדם חייב לקחת אחריות להיות בעל מוטיבציה פנימית, לומד רפלקטיבי המודע לייחודיותו וחוזקותיו. הנחת היסוד המרכזית בבסיס החינוך האישי מתבססת על העובדה שאם לא ניתן לאדם את התהליך האישי הוא לא יבוא. בחינוך אישי מתייחסים להכלה חברתית במונחים של שוויון הזדמנויות, צדק חברתי, צמצום פערים, הכלה רב-תרבותית ורגישות לבעלי צרכים מיוחדים.   מקורו של  החינוך האישי  הוא בחינוך ההומניסטי [1]  המתייחס אל העצמתו של הלומד בשלושה מישורים בו   זמנית:  מסוגלות אישית, הכלה חברתית  ותרבות איכותי. החינוך האישי מתייחס אל האדם כאל אדם אוטונומי, חופשי, כאישיות העומדת בפני עצמה אותנטית וייחודית. מטרתו המרכזית של החינוך האישי באה  לקדם כל  לומד ולחזק בקרבו את תחושת ...

תעודה אחרת , תהליכי שינוי והערכה חלופית

תדריך למנהל לפיתוח תעודה אחרת,     כמנוף להטמעת תהליכי שינוי ופיתוח ייחודיות בית ספרית                                           מירב גורן    פברואר 2018 הקדמה הנחת היסוד המרכזית בבסיס    תדריך זה , באה לטעון כי, הערכה מהווה כמנוף לשיפור תהליכי למידה ,  שינוי והשבחה.    הלומד הוא הבסיס לעשייה החינוכית ולא הציון שלו. נקודת המוצא לתכנון תעודה אחרת – אלטרנטיבית, היא שכל לומד הוא עולם ומלואו, ועלינו ללמוד להעריך את התפתחות עולמו בתהליך הלמידה. כיצד הוא מתקדם, מתפתח וממצא את הפוטנציאל הגלום בתוכו בקונטקסט לימודי וחברתי. תהליך פיתוח הייחודיות הבית ספרית מהווה הזדמנות לשינוי תפיסת הערכה ולשינוי תעודת ההערכה.    גיליון הערכה צריך לשקף את רוח הארגון ותפיסתו החינוכית, תוך התייחסות לערכים המוצגים בחזון הבית ספרי.  למשל : ...