דילוג לתוכן הראשי

רשומות

מציג פוסטים מתאריך נובמבר 8, 2021

ללמד אמנות ובאמצעותה /מירב גורן

  חינוך לאמנות ובאמצעותה בימים אלו, מחיה את העולם הפנימי שלנו ומעוררת אותנו לחברתיות ולשיתופיות . את הדמיון והחלומות לא ניתן לקחת מאיש. לעורר את הדמיון עקרונות פעולה שעלינו לעורר בכל מפגש למידה הוראה בזום או בפעילות א-סנכרונית: 1. ליצור משמעות אישית ללמידה   ולצאת להכללות משותפות . מנרטיבהאישי לקולקטיבי 2. אימון יצירתי -  לעורר הנעה פנימית  לשם הבנת החומר הנלמד דרך בחירה, השוואה, דמיון, יצירה  3. למצוא את המקום הנכון לי, מציאת קבוצה מותאמת ללמידה ויצירה  התמודדות רציונלית עם החומר הנלמד 4. חקירה וגילוי ביחד או לבד אחרי הבנת החומר הנלמד  דוגמאות ותהליכי הוראה למידה אופרטיבים: 5. ליזום , להמציא לקשר לשתף : יצירת מאמץ מודע ושיטתי לעודד את התלמידים ליישם את מה שלמדו בתהליך בהקשרים שונים ומגוונים. לשתף ולקשר -ללמוד מהקבוצה שלי ומקבוצות אחרות. כלומר הבנה וחשיבה כםעולה חברתית (פרקינס) , הכללה קישור ומטה קוגנציה מתוך זיקה לאחרים. כך גם בתהליך היצירה האמןנאו קבוצת האמנים יוצרים תוך התכתבות עם המציאות. 7. התבוננות- רטרוספקטיבה . לצאת להכללות  סביבות למ...

יצירתיות , יצירה /מירב גורן

  יצירתיות היא המקום שמחברת בין תהליכים קוגנטיבים חברתיים ורגשים. החוויה בתהליך היצירה מכיל תחושה של זרימה שלא ניתן לכמת אותה. יצירתיות כשהיא במיטבה יוצרת אופק, נוטעת תחושה שמשהו חדש מבקש להיוולד: " איך שיר נולד כמו תינוק "כתב יונתן גפן.  לחיות חיים יצירתיים זה לחיות בתודעה משותפת. התהליך היצירתי מעורר בנו סקרנות ויותר מכל את חדוות הגילוי, זו שמגיעה מהתת מודע ומאפשרת לחשוב באופן מסתעף ורישתי. תחושה זו מעוררת את המדען החוקר או הלומד להמשיך , להתפתח ולהתמיד. כשהאדם יוצר דבר שהוא מהותי עבורו, הוא יוצר משמעות אישית עבור עצמו.   הקשר הסימביוטי העמוק  עם יצירהה צריך למות על מנת לאפשר ליצירה לחיות את חייה  כתבה רונה רענן שפריר באיש לומד לעוף ".