מה בין יצירות דיאלוגיות למרחב יצירה משותף \ מירב גורן "מרחב יצירה משותף " מאפשר לקבוצת לומדים ליצור, ליזום או לשנות דבר מה משותף בתחום הלימודי או הערכי חברתי. שיתוף פעולה יצירתי בין קבוצת לומדים בעלי מכנה משותף , עשוי לפתח תהליך רב עוצמה , הזדמנות להשראה , חילופי רעיונות , סינרגיה רעיונית, תחושת זהות והשתייכות תפיסתית. יצירות משותפות מצליחות כאשר כל צד מזהה את חלקו ביצירה המשותפת , ומוכן להכיר בחלקים של המשתתפים האחרים , ובכך שבלעדיהם היצירה לא היתה מתממשת. "היצירות הדיאלוגיות " הטובות ביותר הן אלו המאפשרות לכל המשתתפים להרגיש חלק מהיצירה. סטיב ג'ובס התחיל את תקופת כהונתו השניה באפל כמנהל חכם בעל ניסיון , אז הבין שהאנימציה אינה הצד החזק שלו. הוא ידע שיש אנשים בעלי יכולות אמנותיות אדירות, שהוא יכול לתת בהם אמון. בפעם הראשונה הוא למד כיצד לנהל מבלי להתערב . הצלחה על-פי הגדרתו שווה למאמץ יצירתי קבוצתי (טכנאים , מעצבים , מהנדסים ). הוא הציג את להקת הביטלס כדוגמא טובה לעבודה משו...
הסטודיו לחדשנות רב-תחומית הינו מרחב לימודי שמזמן תהליכי התחדשות,יוזמה ושינוי,כמתן מענה לצרכים העולים מהשטח. הסטודיו מבטא את ערך האמנות בארגונים ובתהליכי למידה, ואת הקשר ההדוק בין תהליכי יצירה של אמנים, ממציאים וגיבורי תרבות למחקר פעולה. הסטודיו מהווה "מרחב יצירה רב-תחומי "כמקור להנעת תהליכים חדשניים וגיבוש ייחודיות. מתודת העבודה מתקיימת בדרך של "יצירה בפעולה"- מחקר פעולה ותהליכי יצירה. התמורה בתהליך: תודעה פעילה, משמעות, שותפות דיאלוגית בגישה לידע רב תחומית תוך חינוך ליצירתיות ובאמצעותה.