אחת המטרות המרכזיות בחינוך כיום היא היכולת שלנו כמחנכים , להוציא את שפת הרשתות החברתיות לממשיות . כלומר פעולה הפוכה מזו שהלומדים נמצאים בה היום . היכולת ליצור את האינטראקציות החברתיות במציאות המהירה, הויירוטואלית .
הצורך במציאת המקום הנכון , מושג שתבע קן קובינסון , היא למעשה המניע ליצירת תהליך הוראה למידה משמעותי עבור הלומד.
מציאת קבוצה עמה אדם יכול לשתף פעולה באופן יצירתי , עשויה לחולל שינוי בתחושת הזהות העצמית והייעוד , שינוי כזה מתחולל (ע"פ קן רובניסון - בספרו למצוא את המקום הנכון) בגלל שלושה תהליכים רבי עוצמה :
א. תיקוף
ב. השראה
ג. תהליך שניקרא " האלכימיה של הסינרגיה
פעולת הגומלין בין עם קהילה \קבוצה באמצעות תקשורת פנים אל פנים ( לא רק מפגשים ווירטואלים ברשתות החברתיות ) חיונית להתפתחותיינו. אנו מודעים לכך ששכל שמעגלי ההשפעה שלנו על הסביבה גדולה יותר , הדאגה מצטמצמת והפניות ללמידה והתפתחות מתחזקת.
כאשר קבוצת אנשים בעלי מכנה ערכי \רעיוני \תחומי משותף (רחב או צר) ייצרו יחדיו , יווצרו הזדמנויות רבות להשראה הדדית.
מהו אם כן מרחב יצירה משותף ?
מרחב יצירה משותף הוא מרחב שמאפשר לקבוצת אנשים ליצור יחדיו , לפתח רעיון וליישמו הלכה למעשה. הנחת היסוד בבסיס תפיסה זו מאמינה כי יסודות מתהליכי יצירה של אמנים חברתיים , עשוייה לעורר השראה לשינוי תפיסתי חברתי .
הנחת יסוד נוספת באה לטעון כי, שיתוף פעולה בין קבוצת אנשים בעלי מכנה משותף רעיוני \ערכי עשוי לפתח תהליך חדשני וסינרגטי רב עוצמה ,
תגובות
הוסף רשומת תגובה