תשע"ד אוקטובר 2013 שם הקורס: "יצירה בפעולה" - למידה משמעותית בעידן חזותי מירב גורן רציונאל "יצירה בפעולה " הנה מתודולוגיה הבאה לעודד אנשי חינוך לפתח תהליך למידה משמעותי בסביבה לימודית רב מימדית, בגישות שונות לידע. התהליך מזמן חוויה לימודית תוך פיתוח חינוך ליצירתיות, בשילוב אמנויות ובמגוון מדיות . תהליך הלמידה בקורס היינו הבנייתי: מפיתוח רעיון חדשני, לכדי יחידת לימוד. התהליך יזמן עיסוק בסוגיות ויעדים מרכזיים שעמם יתמודד המורה הלכה למעשה בשדה ההוראה. התפיסה החינוכית העומדת בבסיס הרעיון רואה בדמות המורה כאדריכל, מעצב תוכנית לימודים מותאמת לצורכי הלומד, במציאות משתנה. תהליך ההוראה נתפס כתהליך יצירתי . התמורה בתהליך עשויה לעורר הנעה למקצוע ההוראה, ולפתח מורה אוטונומי ויצירתי. רציונל התהליך רואה בביה"ס כמאחז תרבות ומקור הנעה ללמידה ולמעורבות חברתית . הנחת היסוד בבסיס תפיסה זו , מניחה כי האמנות מחברת את הפרט לתוך עצמו ומשם קל להניעו ללמידה ונתינ...
הסטודיו לחדשנות רב-תחומית הינו מרחב לימודי שמזמן תהליכי התחדשות,יוזמה ושינוי,כמתן מענה לצרכים העולים מהשטח. הסטודיו מבטא את ערך האמנות בארגונים ובתהליכי למידה, ואת הקשר ההדוק בין תהליכי יצירה של אמנים, ממציאים וגיבורי תרבות למחקר פעולה. הסטודיו מהווה "מרחב יצירה רב-תחומי "כמקור להנעת תהליכים חדשניים וגיבוש ייחודיות. מתודת העבודה מתקיימת בדרך של "יצירה בפעולה"- מחקר פעולה ותהליכי יצירה. התמורה בתהליך: תודעה פעילה, משמעות, שותפות דיאלוגית בגישה לידע רב תחומית תוך חינוך ליצירתיות ובאמצעותה.