דילוג לתוכן הראשי

רשומות

מציג פוסטים מתאריך אוקטובר 28, 2013

אקולוגיה של חדשנות פדגוגית

ה מושג מרחב למידה בהקשרו של הקוריקולום הרצוי מבטא (לוין ונבו 1997 ):  •רב מימדיות –אורך רוחב עומק וזמן •פתיחות , רלוונטי , אותנטי •גמישות •דינמיות ביעדים •תהליכים משותפים •המורה התלמיד והמומחה  נתפסים כחלק מהמציאות הכוללת התנסויות , התפתחויות והשתנויות •זיקה  בין תחומי הדעת •ערכים, מושגים , סוגיות חוצי גבולות בין תחומיים שילוב סגנונות הוראה :  • ג ישה קונסטרוקטיביסטית – ראה הרחבה בהמשך הדף   •שילוב בין גישות לידע •למידה חקרנית – חקר אישי ואו חקר בקבוצות • למידה דיאלוגית- ראה הרחבה בהמשך הדף  •למידה שיתופית •למידה פעילה , חוויתית •חוסר אחידות בזמן, בתכנים במקום •פתיחת מרחבי הלמידה מעבר לגבולות ביה"ס •מתן אפשרויות בחירה  ועוד ... נושאים נוספים בהם נדון  - תפיסת ההווה : נמרוד אלוני , תמר לוין  שרן ועוד... - תפיסת העתיד : רוני אבירם , דוד פסיג , ד. גורדון  - תפיסה מערכתית : אינה פוקס  - קוריקולם הגדרה  -מגוון  נקודות מוצא ללמידה  - מושגי יסוד בתכנון לימודים...