דילוג לתוכן הראשי

רשומות

מציג פוסטים מתאריך אפריל 25, 2020

"מרחב יצירה משותף" או אם תירצו "סלפי משותף"\ מירב גורן 4.5.16 כנס מכללות

"מרחב יצירה משותף"   או אם תירצו "סלפי משותף" "יצירה בפעולה" [i]    היא מתודת הוראה הנלמדת במכללה לחינוך לווינסקי, כחלק מתהליך הפיתוח המקצועי של מורים. המתודה מנסה להתחקות אחר דרכי פעולה של אמנים וקבוצות יצירתיות כמקור ללמידה משמעותית, כאשר    אסטרטגית ההוראה של המורה היא שפת "הרשתות החברתיות".    מירב גורן [ii]                    19.5.16         האמנם הביטוי "סלפי משותף" ( Me-We   ) הפך למתודה הוראתית במוסדות להכשרת מורים ? מדוע חשוב    למורה במציאות הווירטואלית בה אנו חיים, להתחקות אחר שפת הרשתות    החברתיות    ולחלץ מהן שיטות הוראה?    האם נקודת מוצא ללמידה "סלפית" (...ולא    האקדמיה    עדיין לא מצאה חלופה עברית למילה סלפי ), ורק אחרי כן ,    שיתוף בקבוצה היא מפתח לתהליך חינוכי איכותי ? נסו לרגע לדמיין מרחב לימודי, חברתי ,פתוח, בו נקודת המוצא ללמידה  ...

חינוך אישי כמקור הנעה לשינוי פדגוגי וארגוני בבתי הספר. מה זה בעצם (עצמי) ללמד דיפרנציאלי בעולם שיתופי במציאות משתנה ? / מירב גורן מאי 2019

💓 ללמד דיפרנציאלי בעולם שיתופי  - קישור לתוכניות בגפן חינוך אישי כמקור הנעה לשינוי פדגוגי וארגוני בבתי הספר. מה זה בעצם (עצמי) ללמד דיפרנציאלי בעולם שיתופי במציאות משתנה ? / מירב גורן מאי 2019 חוק ההכלה שבימים אלו פורסם במשרד החינוך ובעקבותיו, מתבקשים   מנהלי בתיה"ס   וצוותי המורים להיערך באופן אחר ללמידה על מנת להכיל   מגוון רב של טיפוסי לומדים וסגנונות למידה, מהווה הזדמנות לשינו מהותי בתפיסה הקונבנציונלית של המרחב הלימודי, מסגרות הלמידה ומסגרת הזמן בתהליכי הוראה למידה. להגדרה של ההוראה הדיפרנציאלית [1] - החינוך האישי (הפרסונאלי) ואו למידה מותאמת,   יש כיום אינטרפטציה   רב מימדית, המעידה על עצם חשיבותה בעת הנוכחית, עת המאופיינת במרחבים משותפים גלובליים   משופעי ידע חדש ונגישות לידע, עולם ווירטואלי של רשתות חברתיות המאופיין בטשטוש גבולות וערעור תחושת השייכות בין עמים וקהילות . דווקא בעולם כזה גדל הצורך בחידוד הייחודיות   של כל פרט מחד, ומאידך גדל הצורך בגיבוש תחושת שייכות לקבוצה על ידי עידוד   דיאלוג ואינטראקציות חב...

יצירה בפעולה - למידה רב מימדית \ המתודולוגיה לחוד העיפרון

לקבלת  פרטים על הקורס ראה בהמשך הדף יצירה בפעולה במרחב משותף הנה מתודולוגיה   להבניית ידע , בתהליך למידה רב מימדי המשלב עקרונות הוראה דיאלוגית , חשיבה יצירתית , מחקר פעולה , עקרונות תהליכי יצירה ומגוון מודלים בתהליכי חקר . המודל המוצע מתאים לתהליך למידה בכל תחומי הדעת. ( מצ"ב מחוון ברמת מורה) המודל משלב בתוכו מספר מתודולוגיות לעבודה בגישות לידע שונות . התהליך מזמן חוויה לימודית תוך התבוננות , יישום והתחקות אחרי דרכי פעולה של אמנים , יוצרים ממצאים וגיבורי תרבות . התמורה בתהליך מקנה למורה אסטרטגיות הוראה לפיתוח תהליך למידה משמעותי, לומד יצירתי ,חוקר ורפלקסיבי. מרחב לימודי זה מתחקה אחר תהליך היווצרותן של רשתות חברתיות , ותהליכי יצירה של קבוצות יצירתיות . הנחת יסוד בסיסית בתהליך זה באה לטעון כי תהליך ההוראה הינו תהליך יצירתי . יצירה \חקירה\ יוזמה משותפת לקבוצת לומדים בעלי מכנה משותף רעיוני \ערכי, עשוי לפתח תהליך רב עוצמה ,הזדמנות להשראה, חילופי רעיונות , סינרגיה רעיונית תוך יצירת תחושת זהות והשתייכות תפיסתית. "היצירות הדיאלוגיות" הטובות ביותר הן אלו המאפשר...

אתנוגרפיה וויזואלית - יומן מסע יצירתי

"יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי, ויצירת קבוצות יצירתיות\ מירב גורן 25.8.2019

                למידה רב מימדית  בדרך של    "יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי ויצירת קבוצות יצירתיות מירב גורן  25.8.2019 העידן בו אנו חיים מאתגר אנשי חינוך לפתח לומד   בעל תודעה יזמית . זהו עידן שבו האדם חייב לקחת אחריות להיות בעל מוטיבציה פנימית, לומד רפלקטיבי המודע לייחודיותו וחוזקותיו. הנחת היסוד המרכזית בבסיס החינוך האישי מתבססת על העובדה שאם לא ניתן לאדם את התהליך האישי הוא לא יבוא. בחינוך אישי מתייחסים להכלה חברתית במונחים של שוויון הזדמנויות, צדק חברתי, צמצום פערים, הכלה רב-תרבותית ורגישות לבעלי צרכים מיוחדים.   מקורו של  החינוך האישי  הוא בחינוך ההומניסטי [1]  המתייחס אל העצמתו של הלומד בשלושה מישורים בו   זמנית:  מסוגלות אישית, הכלה חברתית  ותרבות איכותי. החינוך האישי מתייחס אל האדם כאל אדם אוטונומי, חופשי, כאישיות העומדת בפני עצמה אותנטית וייחודית. מטרתו המרכזית של החינוך האישי באה  לקדם כל  לומד ולחזק בקרבו את תחושת ...