דילוג לתוכן הראשי

רשומות

גיבוש ייחודיות בית ספרית בימי קורונה/מירב גורן . 30.8.20

לעורר את הסיפור שלי /מירב גורן..

ליצור משמעות אישית כנקודת מוצא ללמידה/מירב גורן 3.8.20 היכולת שלנו כמחנכים לרתום את הלומד לתהליך הלמידה תלוייה בקשר ישיר להזדמנות שניתן ללומד למצוא את המשמעות האישית שלו לנושא הנלמד או כל יסוד מארגן אחר.  אלברט קאמי הגדיר זאת ביכולת שלנו לעורר את המדוע ולמה. מקסין גרין קוראת לאנשים להביט דרך עינהם ביצירה אותו הוא פוגש... למה זה עשוי לענין אותי בכלל, ישאל הלומד הצעיר?  נקודת מוצא נרטיבית של הלומד עשוייה לעורר את המדוע ולמה, ומכאן ההנעה ללמידה עצומה. מהמורה נקודת מוצא זו דורשת שיחרור, מרחב וזמן טרם קפיצה להקניית הידע. 

ייחודיות ארגונית וצלילי המוסיקה בתחנת רכבת .../מירב גורן

מה הופך את היצירה הקלאסית המוכרת לכולנו  לייחודית ? כיצד נגדיר ייחודיות ? מה הופך יצירה בכל תחום ליצירה ייחודית ? נערוך הבחנה בין מוצר ייחודי למוצר סטנדרטי ... מפגש מבוא לגיבוש ייחודיות  ארגונית:  ארגון לומד, שיוצר ומתנסה בחוויה אלטרנטיבית, מפתח את תפיסתו החינוכית מתוך צרכים מהותיים הנובעים  מהשטח, מתנהג כ קבוצת אמנים  המבקשים  ליצור  את יצירתם  מתוך צורך פנימי עמוק.  בשפה הארגונית נגדיר תהליך זה  כשינוי מסדר שני ואף שלישי (שבירת פרדיגמה רווחת ביחס לארגון רגיל).  תהליכים ארגוניים ותהליכי יצירה של אמנים, שני אלו מייצגים אנינות ואסתטיקה ולשניהם יש קשר הדוק לשאיפה לטוב , ולרצון ליצור מציאות משופרת.  למידה משדה היצירה והאמנות, יכולה לתרום תרומה רבה להשבחתם של תהליכים חדשניים בארגונים בכלל ובתהליכי למידה בפרט. יתרה מזו , שילוב אמנים בארגונים עשויים לעורר חדשנות ארגונית ולפתח תפיסות  ייחודיות ובולטות ביחס לסביבה. לא בכדי חברות הייטק משלבות כיום אמנים בתהליכי סטארט אפ.   כפי שהאמן מתכתב עם סביבתו, כך גם  ארגון...

המדע החדש של הרשתות

המדע החדש של הרשתו קישורים – המדע החדש  של הרשתות \ אלברט- לסלו ברבאשי . הוצ' ידיעות אחרונות.עריכה מדעית: פרופ' שלמה הבלין .  2004 תקציר-  עריכת  עיקרי הרעיונות מהספר בהקשרנו : מירב גורן מטרתו של הספר (כך גם מטרת המפגש ) :  לגרום לכם לחשוב רשתות. איך נוצרות  רשתות? איך הן  מתפתחות? מהן החוקים הקובעים  את צורתן ואת המבנה שלהן ?  מהי חשיבותן בהקשרנו ? המדע החדש של רשתות מורכבות, מיושם כיום  בתחומים נרחבים ומגוונים כמו נוירולוגיה, אפידמיולוגיה, אינטרנט, מניעת טרור, כלכלה ועוד. תוצאות מחקרו רב השנים  של ברבאשי, מעלה שלא כל הרשתות  נוצרו שוות בחוזקן, וגם אלה שנראות לכאורה חזקות ועמידות-כמו רשת האינטרנט, ניתן לשתקן באמצעות פגיעה בכמה קשרים מרכזיים.  הוכחותיו  המתמטיקאיות של ברבשי בתחום זה, מסייעות למתכננים  ולמומחים לתכנן רשתות מותאמות טוב יותר לצורכיהם. ע"מ 15 "ראיתם  פעם ילד מפרק צעצוע אהוב? ראיתם איך הוא בוכה לאחר  שהבין שלא יוכל לחבר שוב  את כל החלקים ?  אספר ...

קורס: mewe- יצירה בפעולה - מתודלגיה ליישום חדשנות חינוכית בדרך של מחקר פעולה ותהליכי יצירה

קישור לתוכנית בגפן : יצירה בפעולה - חשיבה עיצובית לפני הכל  הכירו את האמנית -מורה   בעברה שעמלה וסרגה ... https://www.archdaily.com/297941/meet-the-artist-behind-those-amazing-hand-knitted-playgrounds שם ההשלמות: "  י צ י ר ה     בפעו ל ה "  בסטודיו לחדשנות רב תחומית     בלמידה היברידית מירב גורן      רציונל: הקורס יזמן הכרות והתנסות בתהליכי הוראה למידה רב מימדיים במתודולוגיה של  " י צ י ר ה בפעו ל ה "  :     " יצירה בפעולה" מתווה דרך: ללמוד, לחקור, ליצור, להמציא וליזום תוך כדי פעולה   Creative on action) ) ,במציאות חיים משתנה בעולם של אי וודאות . התהליך מזמן חוויה לימודית אחרת, תוך התבוננות בדרכי פעולה של אמנים, יוצרים, ממצאים ו"גיבורי תרבות". התמורה בתהליך מקנה ללומד אסטרטגיות הוראה לפיתוח תהליך למידה חדשני וזמיש ( (Agility מותאם ל אתגרי המחר תוך מתן פתרונות לחוויות חושיות במצבי "זומיזאציה אנושית" – כיצד ליצור חוויה חושית בלמידה מרחוק     הנושאים בקורס : ...

ערך האמנות בארגונים ותהליכי הוראה למידה

-                  מקסין גרין : "תרומה משמעותית לחינוך מעלות האמנויות בכך שהן מעוררות את בני האדם לבחינת מציאות חייהם ויוצרות אצלם אי שקט ואי נחת שמחייבים אותם ל"בדק בית " ובחינה עצמית ... האמיתות האנושיות שהקורא חווה במפגשו עם היצירה הספרותית מניעות אותו בסופו של דבר למפגש עם עצמו ועם עולמו. עצם התבוננותו במראות רוח האדם, המגולמות ביצירות הגות ואמנות, מביאה לכך שמשהו חבוי ועמום בתודעתו שלו מגיע לכדי התגלות והתבהרות. התנסויות אלה מפתחות באדם סוג מסוים של ידע רוחני: רגישות ומודעות רבה יותר למשמעות, איכות, שלמות, יחסי אנוש, תחושות פנימיות והכרעות ערכיות ... באמצעות תוכנות אקזיסטנציאליות שכאלה, יכולה ההתנסות באמנות (בכוחות עצמה או בתיווכם של מורים) להניע אנשים לחרוג אל מעבר למובן מאליו ולסתמי שבשגרת המציאות - מהמוניות הכרך, מהתעשייה והמסחר , מהאדישות לסבל ולעוול, מהפרות הקדושות ומהמיתוסים התרבותיים, משקרי החיים ומהונאות הפוליטיקאים, ומחדירת הטכנולוגיה והביורוקרטיה לכל רובדי החיים .  בתוך סיפרו של נ.אלונ...

הקניית משמעות - תרומתו של תהליך יצירה של אמן לפיתוח חשיבה יצירתית הקניית משמעות וחיבור בין העולם הפנימי למציאות

      הקניית משמעות - תרומתו של  תהליך יצירה של אמן לפיתוח חשיבה יצירתית הקניית משמעות וחיבור בין העולם הפנימי למציאות   ראשיתה של כל הקניית משמעות בתהליך היצירה היא בקישור נתוני החשיבה אלה לאלה . עם התפתחות החשיבה של הילד ויכולתו לקשר קטעי מידע זיכרונות , חוויות , ורגשות אלה לאלה , הולך ומתפלג עולם המשמעויות שלו בהדרגה לשני מעגלים עולם המשמעות החיצוני הכולל : חפצים מקומות , אנשים שהוא מכיר בהווה ומצפה לעתיד  עולם המשמעות הפנימי כולל: תחושות, רגשות, חוויות, , המידע והדימוי שיש לו מגופו ומעצמו, והדימוי כפי שבהוא משתקף בעיני הזולת והחברה בין שני עולמות אלו יש קשרים אין סופיים .  בתהליך  היצירה אלו מתערבבים  באלה , העולם  ההכרתי מתערבב עם העולם הרגשי. זהו תהליך עיבוד מידע  שהתהליך היצירתי מאפשר .  החשיבה היצירתית אם כן, מוזנת מתהליכים ראשוניים ומשניים. אחד המנעים העיקריים  ליצירתיות הוא הצורך לעיבוד העולם הפנימי (העצמי) והמאמץ לשלבו במציאות.