מה הופך את היצירה הקלאסית המוכרת לכולנו לייחודית ?
כיצד נגדיר ייחודיות ?
מה הופך יצירה בכל תחום ליצירה ייחודית ?
נערוך הבחנה בין מוצר ייחודי למוצר סטנדרטי ...
מפגש מבוא לגיבוש ייחודיות ארגונית:
ארגון לומד, שיוצר ומתנסה בחוויה אלטרנטיבית, מפתח את תפיסתו החינוכית מתוך צרכים מהותיים הנובעים
מהשטח, מתנהג כקבוצת אמנים המבקשים ליצור את יצירתם מתוך צורך פנימי עמוק. בשפה הארגונית נגדיר תהליך זה כשינוי מסדר שני ואף שלישי (שבירת פרדיגמה רווחת ביחס לארגון רגיל).
תהליכים ארגוניים ותהליכי יצירה של אמנים, שני אלו מייצגים אנינות ואסתטיקה ולשניהם יש קשר הדוק לשאיפה לטוב , ולרצון ליצור מציאות משופרת.
למידה משדה היצירה והאמנות, יכולה לתרום תרומה רבה להשבחתם של תהליכים חדשניים בארגונים בכלל ובתהליכי למידה בפרט. יתרה מזו , שילוב אמנים בארגונים עשויים לעורר חדשנות ארגונית ולפתח תפיסות ייחודיות ובולטות ביחס לסביבה. לא בכדי חברות הייטק משלבות כיום אמנים בתהליכי סטארט אפ.
כפי שהאמן מתכתב עם סביבתו, כך גם ארגון לומד שחוקר את פעולותיו תוך כדי תנועה, מתפתח משנה יוצר.
ייחודיות ארגונית, כמו יצירה טובה קוראת לאנשים להביט דרך עינהם , ולמצוא את קולם הייחודי בתוך העשייה הארגונית. היכולת להניע קבוצת אנשים לתוך רעיון תפיסתי בעל מכנה משותף לקבוצה הופכת את הארגון לדינמי , ומשמעותי עבור כל פרט.
מירב גורן
[i] וינשטיין ,שחף , גורן (2010) ייחודיות – מתודלגיה ליישום חדשנות בחינוך – בתוך בתי"ס ניסויים חלק ג' – בית יוצר לחדשנות בחינוך . בעריכת חן&ספורטה . אונ' ת"א
תגובות
הוסף רשומת תגובה