קישור לתוכנית בגפן :יצירה בפעולה - חשיבה עיצובית 
שם ההשלמות: " יצירה בפעולה"
בלמידה היברידית
רציונל: הקורס יזמן הכרות והתנסות בתהליכי הוראה למידה רב מימדיים במתודולוגיה של
"יצירה בפעולה" :
" יצירה בפעולה" מתווה
דרך: ללמוד, לחקור, ליצור, להמציא וליזום תוך כדי פעולה Creative on action) ) ,במציאות
חיים משתנה בעולם של אי וודאות. התהליך מזמן חוויה לימודית אחרת, תוך
התבוננות בדרכי פעולה של אמנים, יוצרים, ממצאים ו"גיבורי תרבות". התמורה
בתהליך מקנה ללומד אסטרטגיות הוראה לפיתוח תהליך למידה חדשני וזמיש ((Agility מותאם לאתגרי המחר תוך מתן
פתרונות לחוויות חושיות במצבי "זומיזאציה אנושית" – כיצד ליצור
חוויה חושית בלמידה מרחוק
הנושאים בקורס :
מהי חוויה מיטבית ? |
פיתוח מיומנויות וחשיבה יצירתית והמצאתית |
Art4leif- כיצד תהליכי יצירה של אמנים יכולים לסייע לנו בתהליכי הוראה |
מה בין מחקר פעולה ותהליכי יצירה: התבוננות בדרך פעולתם של
אמנים וגיבורי תרבות : אוהד נהרין, מודי בראון , אדיר מילר, להקת כוורת, בוב
דילן והחוויה מיטבית אמני ג'אז , אמנים פלסטיים ועוד... |
הכרות והתנסות במתודולוגיה של "יצירה בפעולה" על כל שלביה : |
להרגיש – לדמיין – לחקור בקבוצה יצירתית - ליצור – להמציא –
להשפיע |
"עיצוב פנים" – התבוננות ,כתיבה ורפלקציה דרך ניהול יומני מסע יצירתי |
למידה רב מימדית בעולם "זמיש" :בגישה לידע על
תחומית ורב תחומית |
פיתוח יכולות פנימיות הנדרשות להתמודדות בחמשת מצבי התודעה: מסוגלות , גמישות ,
מיומנות ( (craftsmanship, מודעות ותלות הדדית |
אתגרי המחר-
"זומיזאציה אנושית" – כיצד ליצור חוויה חושית בלמידה מרחוק |
מה תקבלו (מטרות) ? תקבלו כלים אופרטיביים לחוד ה- עיפרון
כלים לפיתוח חשיבה עיצובית ,יצירתית והמצאתית
פיתוח כישורי למידה תוך המצאה –יכולת התנהלות במצבי אי וודאות :on the job training
יכולת שימוש במגוון כלים ללמידה מקרוב ומרחוק על מנת לשלב סגנונות הוראה
פיתוח תהליך למידה רב מימדי ושיתופי במגוון
שיטות של חקר לבחירה: ניסוי, pbl-פתרון
בעיות , קבלת החלטות , חקר נרטיבי, חקר יזמי והמצאתי
דרכים יישומיות לשלב דרכי פעולה של אמנים
בתהליכי הוראה
חשיפה לשיטות עבודה של קבוצות יצירתיות - "מרחב יצירתי משותף"
כלים לניהול יומני מסע יצירתיים
מגוון אסטרטגיות למידה הוראה לכתיבה יצירתית
מבנה הקורס :
הקורס יתקיים במשך 8 מפגשים ווירטואליים מתוכם :
יתקיימו 4 מפגשי למידה סינכרונית בזום.
ו- 4 –
מפגשים א-סינכרונית. בנוסף נקיים שני פנים
אל פנים: מפגש פתיחה וסכום. הסדנאות הווירטואליות יכללו: תרגיל אישי, הרצאה מוקלטת
בזמנכן הפנוי, סדנאות ב"זום" וכלים נוספים שיאפשרו סבב מובנה , דיון חופשי
סיעור מוחות ותהליך קבוצתי. כל המפגשים יתועדו ויוקלטו לנוחיותם של המשתתפים.
תאריכים וזמנים ימסרו בהמשך.
איך נעבוד ?
נשלב סגנונות למידה ומספר כלים של למידה מרחוק
שיתנהלו תוך דיאלוג בזום , "במרחב
פתוח" באמצעות ה- liniot (לוח מודעות פעיל) , צ'אט בזום או
בווטסאפ האישי, למידה שיתופית באמצעות
חדרים בזום וסרגל Annotate שיאפשר לנו לכתוב באופן
משותף – לשיתוף רגשות ומחשבות. מקורות ומידע לקורס יתנהלו דרך הבלוג- בסטודיו לחדשנות רב תחומית.
ציפיות-תוצרים צפויים :
כתיבת יומן מסע יצירתי
פיתוח תהליך למידה סביב יסוד מארגן שתבחרו בדרך של "יצירה בפעולה"
האם macbook air יכול להתאים לי ללמודים ?
השבמחק