דילוג לתוכן הראשי

הקניית משמעות - תרומתו של תהליך יצירה של אמן לפיתוח חשיבה יצירתית הקניית משמעות וחיבור בין העולם הפנימי למציאות




     הקניית משמעות - תרומתו של  תהליך יצירה של אמן לפיתוח חשיבה יצירתית הקניית משמעות וחיבור בין העולם הפנימי למציאות  


ראשיתה של כל הקניית משמעות בתהליך היצירה היא בקישור נתוני החשיבה אלה לאלה . עם התפתחות החשיבה של הילד ויכולתו לקשר קטעי מידע זיכרונות , חוויות , ורגשות אלה לאלה , הולך ומתפלג עולם המשמעויות שלו בהדרגה לשני מעגלים עולם המשמעות החיצוני הכולל: חפצים מקומות , אנשים שהוא מכיר בהווה ומצפה לעתיד 
עולם המשמעות הפנימי כולל: תחושות, רגשות, חוויות, , המידע והדימוי שיש לו מגופו ומעצמו, והדימוי כפי שבהוא משתקף בעיני הזולת והחברה
בין שני עולמות אלו יש קשרים אין סופיים . 
בתהליך  היצירה אלו מתערבבים  באלה , העולם  ההכרתי מתערבב עם העולם הרגשי. זהו תהליך עיבוד מידע  שהתהליך היצירתי מאפשר .  החשיבה היצירתית אם כן, מוזנת מתהליכים ראשוניים ומשניים. אחד המנעים העיקריים  ליצירתיות הוא הצורך לעיבוד העולם הפנימי (העצמי) והמאמץ לשלבו במציאות. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פיתוח חשיבה יצירתית בתהליכי הוראה למידה

חינוך ליצירתיות ובאמצעותה -

"יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי, ויצירת קבוצות יצירתיות\ מירב גורן 25.8.2019

                למידה רב מימדית  בדרך של    "יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי ויצירת קבוצות יצירתיות מירב גורן  25.8.2019 העידן בו אנו חיים מאתגר אנשי חינוך לפתח לומד   בעל תודעה יזמית . זהו עידן שבו האדם חייב לקחת אחריות להיות בעל מוטיבציה פנימית, לומד רפלקטיבי המודע לייחודיותו וחוזקותיו. הנחת היסוד המרכזית בבסיס החינוך האישי מתבססת על העובדה שאם לא ניתן לאדם את התהליך האישי הוא לא יבוא. בחינוך אישי מתייחסים להכלה חברתית במונחים של שוויון הזדמנויות, צדק חברתי, צמצום פערים, הכלה רב-תרבותית ורגישות לבעלי צרכים מיוחדים.   מקורו של  החינוך האישי  הוא בחינוך ההומניסטי [1]  המתייחס אל העצמתו של הלומד בשלושה מישורים בו   זמנית:  מסוגלות אישית, הכלה חברתית  ותרבות איכותי. החינוך האישי מתייחס אל האדם כאל אדם אוטונומי, חופשי, כאישיות העומדת בפני עצמה אותנטית וייחודית. מטרתו המרכזית של החינוך האישי באה  לקדם כל  לומד ולחזק בקרבו את תחושת ...

תעודה אחרת , תהליכי שינוי והערכה חלופית

תדריך למנהל לפיתוח תעודה אחרת,     כמנוף להטמעת תהליכי שינוי ופיתוח ייחודיות בית ספרית                                           מירב גורן    פברואר 2018 הקדמה הנחת היסוד המרכזית בבסיס    תדריך זה , באה לטעון כי, הערכה מהווה כמנוף לשיפור תהליכי למידה ,  שינוי והשבחה.    הלומד הוא הבסיס לעשייה החינוכית ולא הציון שלו. נקודת המוצא לתכנון תעודה אחרת – אלטרנטיבית, היא שכל לומד הוא עולם ומלואו, ועלינו ללמוד להעריך את התפתחות עולמו בתהליך הלמידה. כיצד הוא מתקדם, מתפתח וממצא את הפוטנציאל הגלום בתוכו בקונטקסט לימודי וחברתי. תהליך פיתוח הייחודיות הבית ספרית מהווה הזדמנות לשינוי תפיסת הערכה ולשינוי תעודת ההערכה.    גיליון הערכה צריך לשקף את רוח הארגון ותפיסתו החינוכית, תוך התייחסות לערכים המוצגים בחזון הבית ספרי.  למשל : ...