לקבלת פרטים על הקורס ראה בהמשך הדף |
יצירה בפעולה במרחב
משותף הנה מתודולוגיה להבניית ידע , בתהליך
למידה רב מימדי המשלב עקרונות הוראה דיאלוגית , חשיבה יצירתית , מחקר פעולה ,
עקרונות תהליכי יצירה ומגוון מודלים בתהליכי חקר . המודל המוצע מתאים לתהליך למידה
בכל תחומי הדעת. ( מצ"ב מחוון ברמת מורה) המודל משלב בתוכו מספר מתודולוגיות
לעבודה בגישות לידע שונות .
התהליך מזמן חוויה
לימודית תוך התבוננות , יישום והתחקות אחרי דרכי פעולה של אמנים , יוצרים ממצאים
וגיבורי תרבות . התמורה בתהליך מקנה למורה אסטרטגיות הוראה לפיתוח תהליך למידה
משמעותי, לומד יצירתי ,חוקר ורפלקסיבי. מרחב לימודי זה מתחקה אחר תהליך היווצרותן
של רשתות חברתיות , ותהליכי יצירה של קבוצות יצירתיות .
הנחת יסוד בסיסית
בתהליך זה באה לטעון כי תהליך ההוראה הינו תהליך יצירתי. יצירה \חקירה\
יוזמה משותפת לקבוצת לומדים בעלי מכנה משותף רעיוני \ערכי, עשוי לפתח תהליך רב עוצמה
,הזדמנות להשראה, חילופי רעיונות , סינרגיה רעיונית תוך יצירת תחושת זהות
והשתייכות תפיסתית.
"היצירות
הדיאלוגיות" הטובות ביותר הן אלו המאפשרות לכל המשתתפים להרגיש חלק מהיצירה \
חקירה \למידה .
תכנון ברמת מורה :
1. המורה יסקור את הפוטנציאל הלימודי
ויבחר יסוד מארגן (נושא\ ערך\דילמה\סוגיה\ מושג על\ תופעה \מיומנות)
2. המורה יפעיל שיקול דעת בבחירת
היסוד המארגן שיהיה רלוונטי ואותנטי ללומד
3. המורה יגבש שאלה פורייה ללמידה ובחירת מודל ואו מודלים מתאמים לתהליך
חקירה ויצירה : למידה בדרך חקר , חקר ניסויי, פתרון בעיות , המצאה , קבלת החלטות ,
חקר יזמי ,
4. המורה יאפשר הליך דמוקרטי לאורך כל התהליך יאפשר בחירה
5. המורה יפעיל שיקול דעת בניתוב הנושאים הלימודים בהלימה לתוכנית
הלימודים
6. קביעת תחום הדעת \ בין תחומי \ רב תחומי \על תחומי
7. התהליך מתחיל בחודש ספטמבר ומסתיים בחודש מאי ( בין 8-9 חודשים)
תגובות
הוסף רשומת תגובה