דילוג לתוכן הראשי

קורס: mewe- יצירה בפעולה - מתודלגיה ליישום חדשנות חינוכית בדרך של מחקר פעולה ותהליכי יצירה

קישור לתוכנית בגפן :יצירה בפעולה - חשיבה עיצובית

לפני הכל הכירו את האמנית -מורה  בעברה שעמלה וסרגה ...

שם ההשלמות: יצירה   בפעולה

בסטודיו לחדשנות רב תחומית 

 בלמידה היברידית

מירב גורן

    רציונל: הקורס יזמן הכרות והתנסות בתהליכי הוראה למידה רב מימדיים במתודולוגיה של 

"יצירה בפעולה"  :

   " יצירה בפעולה" מתווה דרך: ללמוד, לחקור, ליצור, להמציא וליזום תוך כדי פעולה  Creative on action) ) ,במציאות חיים משתנה בעולם של אי וודאות. התהליך מזמן חוויה לימודית אחרת, תוך התבוננות בדרכי פעולה של אמנים, יוצרים, ממצאים ו"גיבורי תרבות". התמורה בתהליך מקנה ללומד אסטרטגיות הוראה לפיתוח תהליך למידה חדשני וזמיש ((Agility מותאם לאתגרי המחר תוך מתן פתרונות לחוויות חושיות במצבי "זומיזאציה אנושית" – כיצד ליצור חוויה חושית בלמידה מרחוק

   הנושאים בקורס :

   מהי חוויה מיטבית ?

 פיתוח מיומנויות וחשיבה יצירתית והמצאתית

    Art4leif- כיצד תהליכי יצירה של אמנים יכולים לסייע לנו בתהליכי הוראה

   מה בין מחקר פעולה ותהליכי יצירה: התבוננות בדרך פעולתם של אמנים וגיבורי תרבות : אוהד נהרין, מודי בראון , אדיר מילר, להקת כוורת, בוב דילן והחוויה מיטבית אמני ג'אז , אמנים פלסטיים ועוד...

  הכרות והתנסות במתודולוגיה של  "יצירה בפעולה" על כל שלביה :

          להרגישלדמיין לחקור בקבוצה יצירתית ליצורלהמציא להשפיע

   "עיצוב פנים" – התבוננות ,כתיבה ורפלקציה דרך  ניהול יומני מסע יצירתי

  למידה רב מימדית בעולם "זמיש" :בגישה לידע על תחומית ורב תחומית

   פיתוח יכולות פנימיות הנדרשות להתמודדות  בחמשת מצבי התודעה: מסוגלות , גמישות , מיומנות ( (craftsmanship, מודעות ותלות הדדית

   אתגרי  המחר- "זומיזאציה אנושית" – כיצד ליצור חוויה חושית בלמידה מרחוק

  מה תקבלו (מטרות) ?  תקבלו כלים אופרטיביים לחוד ה- עיפרון

 כלים לפיתוח חשיבה עיצובית ,יצירתית והמצאתית

  פיתוח כישורי למידה תוך המצאה –יכולת התנהלות במצבי אי וודאות :on the job training

  יכולת שימוש במגוון כלים ללמידה מקרוב ומרחוק על מנת לשלב סגנונות הוראה

 פיתוח תהליך למידה רב מימדי ושיתופי במגוון שיטות של חקר לבחירה: ניסוי, pbl-פתרון בעיות , קבלת החלטות , חקר נרטיבי, חקר יזמי והמצאתי

 דרכים יישומיות לשלב דרכי פעולה של אמנים בתהליכי הוראה

   חשיפה לשיטות עבודה של קבוצות יצירתיות - "מרחב יצירתי משותף

   כלים לניהול יומני מסע יצירתיים

   מגוון אסטרטגיות למידה הוראה לכתיבה יצירתית

מבנה הקורס :

הקורס יתקיים במשך 8 מפגשים ווירטואליים מתוכם : יתקיימו 4 מפגשי למידה סינכרונית בזום.

 ו- 4 – מפגשים א-סינכרונית. בנוסף  נקיים שני פנים אל פנים: מפגש פתיחה וסכום. הסדנאות הווירטואליות יכללו: תרגיל אישי, הרצאה מוקלטת בזמנכן הפנוי, סדנאות ב"זום"  וכלים נוספים שיאפשרו סבב מובנה , דיון חופשי סיעור מוחות ותהליך קבוצתי. כל המפגשים יתועדו ויוקלטו לנוחיותם של המשתתפים.

תאריכים וזמנים ימסרו בהמשך.

איך נעבוד ?

נשלב סגנונות למידה ומספר כלים של למידה מרחוק שיתנהלו תוך דיאלוג בזום , "במרחב  פתוח" באמצעות ה- liniot  (לוח מודעות פעיל) , צ'אט בזום או בווטסאפ האישי,  למידה שיתופית באמצעות חדרים בזום וסרגל Annotate שיאפשר לנו לכתוב באופן משותף – לשיתוף רגשות ומחשבות. מקורות ומידע לקורס יתנהלו דרך הבלוג- בסטודיו לחדשנות רב תחומית.

ציפיות-תוצרים צפויים :

*        כתיבת יומן מסע יצירתי

*        פיתוח תהליך למידה סביב יסוד מארגן שתבחרו בדרך של  "יצירה בפעולה"  


art4lif2018meravgoren.blogspot.com

תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פיתוח חשיבה יצירתית בתהליכי הוראה למידה

חינוך ליצירתיות ובאמצעותה -

"יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי, ויצירת קבוצות יצירתיות\ מירב גורן 25.8.2019

                למידה רב מימדית  בדרך של    "יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי ויצירת קבוצות יצירתיות מירב גורן  25.8.2019 העידן בו אנו חיים מאתגר אנשי חינוך לפתח לומד   בעל תודעה יזמית . זהו עידן שבו האדם חייב לקחת אחריות להיות בעל מוטיבציה פנימית, לומד רפלקטיבי המודע לייחודיותו וחוזקותיו. הנחת היסוד המרכזית בבסיס החינוך האישי מתבססת על העובדה שאם לא ניתן לאדם את התהליך האישי הוא לא יבוא. בחינוך אישי מתייחסים להכלה חברתית במונחים של שוויון הזדמנויות, צדק חברתי, צמצום פערים, הכלה רב-תרבותית ורגישות לבעלי צרכים מיוחדים.   מקורו של  החינוך האישי  הוא בחינוך ההומניסטי [1]  המתייחס אל העצמתו של הלומד בשלושה מישורים בו   זמנית:  מסוגלות אישית, הכלה חברתית  ותרבות איכותי. החינוך האישי מתייחס אל האדם כאל אדם אוטונומי, חופשי, כאישיות העומדת בפני עצמה אותנטית וייחודית. מטרתו המרכזית של החינוך האישי באה  לקדם כל  לומד ולחזק בקרבו את תחושת ...

תעודה אחרת , תהליכי שינוי והערכה חלופית

תדריך למנהל לפיתוח תעודה אחרת,     כמנוף להטמעת תהליכי שינוי ופיתוח ייחודיות בית ספרית                                           מירב גורן    פברואר 2018 הקדמה הנחת היסוד המרכזית בבסיס    תדריך זה , באה לטעון כי, הערכה מהווה כמנוף לשיפור תהליכי למידה ,  שינוי והשבחה.    הלומד הוא הבסיס לעשייה החינוכית ולא הציון שלו. נקודת המוצא לתכנון תעודה אחרת – אלטרנטיבית, היא שכל לומד הוא עולם ומלואו, ועלינו ללמוד להעריך את התפתחות עולמו בתהליך הלמידה. כיצד הוא מתקדם, מתפתח וממצא את הפוטנציאל הגלום בתוכו בקונטקסט לימודי וחברתי. תהליך פיתוח הייחודיות הבית ספרית מהווה הזדמנות לשינוי תפיסת הערכה ולשינוי תעודת ההערכה.    גיליון הערכה צריך לשקף את רוח הארגון ותפיסתו החינוכית, תוך התייחסות לערכים המוצגים בחזון הבית ספרי.  למשל : ...