דילוג לתוכן הראשי

למידה בימי קורונה התפרסם 14.3.20




למידה בימי קורונה-  בשבח האיטיות והאיזונים,  הצעות אופרטיביות למנהלים וצוותי החינוך לכיתות יסוד וחט"ב ./מירב גורן 14.3.20


מנהלים וצוותי חינוך שוקדים בימים אלה על מציאת פיתרונות ללמידה מרחוק ויצירת מסגרת אחרת למצב החדש שנוצר.  המצב מורכב ומחייב חשיבה ערכית לאומית וגלובלית. 

מי שלא התנסה בלמידה מרחוק לא מודע לגודל העבודה: זמן פיתוח, תיכנון והכנה. דיוק מקסימלי בהעברת הוראות,  עומס עצום בבדיקת המשימות וכל אלה דורשים זמן רב שחשוב לכמת אותו.

אני  מציעה מספר פיתרונות  ביניים.

 במקום לנסות להיצמד לתוכנית הלימודים הקונבנציונאלית  באופן ווירטואלי אפשר לנצל את הזמן בהיבט החינוכי  לימודי בשני כיווני פיתוח שלא ידרשו מהמחנך  עבודה סיזיפית  אבל יאפשרו לו להיות מנטור, מדריך ומחנך:

 ראשית עידוד והנחיה  ללמידה מזדמנת ממשית -חקר הטבע והאנושות.

הציר השני עידוד והנחיה למלאכות כפים ,חקלאות אורגנית ומגוון אמנויות 

בשני צירי פיתוח אלו רצוי  לעודד יומני מסע של הלומדים: 

א. בהיבט הלימודי חינוכי יש כאן הזדמנות לצאת ללמידה מזדמנת עם הילדים מתוך המצב הקיים. לחקור את הטבע ותופעות אנושיות  בסביבה הקרובה והרחוקה ,למידה ממשית ואותנטית מתוך ההתנסות ישירה של החוויות בעת הזו, ומתוכה לעודד אותם לשאול שאלות פוריות . ללמוד ולהבין מושגים חדשים.

לעודד  אותם ללמוד באופן  עצמאי.

התלמיד יבחר מה ברצונו לחקור, המורה יארגן את הילדים בקבוצות ענין ע"פ בחירה בקבוצות  קטנות  בווטסאפ  על מנת שימשיכו באינטראקציות חברתיות ולימודיות באופן עצמאי,  ובמקביל לקבוע מסגרת זמן שכל קבוצה  שולחת את עבודתה המשותפת , בתנאי

 שכל חבר בקבוצה לקח אחריות על חלק  אחר שענין אותו בעבודה.

אני מקשרת אתכם , לצורך כך,  למתודלגיה למידה רב מימדית. מתודלגיה של  יצירה בפעולה:https://art4life2014.blogspot.com/2017/11/blog-post.html?m=1


התהליך המוצע  מודולרי , מחנך ליצירתיות, הוראה דיאלוגית ומשלב למידה חקרנית במגוון מודלים* .


ב. הציר השני עידוד והנחיה למלאכות כפים ,חקלאות  אורגנית ומגוון אמנויות

 הרעיון: לעודד מלאכות שונות שפחות מוכרות ללומד הצעיר כמו תפירה, סריגה...

לעודד יצירתיות ואמנויות מכל סוג. לקשר את הילדים למגוון אתרים של עשה זאת בעצמך. לקבוע תאריך שילדים מעלים בקבוצת הווטסאפ את התוצרים שלהם. ליצור מאין מוזיאון -גלריית תוצרים ווירטואלית של הכיתה. תחומים אפשריים לבחירה

-נגינה 

תיאטרון

-כתיבה יצירתית 

-אמנות פלסטית

- תנועה 

-מולטימדיה 

-אמנות רב תחומית 

-חקלאות  אורגנית

 במרפסת או בגינה של  הבית

-לימודי תזונה עם ההורים

-פיתוח משחקים 


ומעל לשני כיווני פיתוח אלו חשוב שהילדים 


  • ישלחו למורה ארגון סדר יום ביתי. תכנון שבועי שיכלול: גם פעילות גופנית, אפילו בתנאי בידוד. 

בנוסף חשוב שהמורה יהיה בקשר עם קבוצת ההורים. לעודד את  הורים לשבת עם הילדים למשחקי שולחן להיות נוכחים ומכילים. 

לעודד את הורים לשבת עם הילדים ולקרוא לקרוא לקרוא ...

ובעיקר ללמוד להאט את הזמן. זמן התכנסות והתבוננות לכולנו.


תגובות


  1. דרושים עובדים לעבודה קלה מהבית בקלדנות כתיבה, והזנת נתונים, לפניות שלחו לי הודעת וואצפ 054-5699972 יעל

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פיתוח חשיבה יצירתית בתהליכי הוראה למידה

חינוך ליצירתיות ובאמצעותה -

"יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי, ויצירת קבוצות יצירתיות\ מירב גורן 25.8.2019

                למידה רב מימדית  בדרך של    "יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי ויצירת קבוצות יצירתיות מירב גורן  25.8.2019 העידן בו אנו חיים מאתגר אנשי חינוך לפתח לומד   בעל תודעה יזמית . זהו עידן שבו האדם חייב לקחת אחריות להיות בעל מוטיבציה פנימית, לומד רפלקטיבי המודע לייחודיותו וחוזקותיו. הנחת היסוד המרכזית בבסיס החינוך האישי מתבססת על העובדה שאם לא ניתן לאדם את התהליך האישי הוא לא יבוא. בחינוך אישי מתייחסים להכלה חברתית במונחים של שוויון הזדמנויות, צדק חברתי, צמצום פערים, הכלה רב-תרבותית ורגישות לבעלי צרכים מיוחדים.   מקורו של  החינוך האישי  הוא בחינוך ההומניסטי [1]  המתייחס אל העצמתו של הלומד בשלושה מישורים בו   זמנית:  מסוגלות אישית, הכלה חברתית  ותרבות איכותי. החינוך האישי מתייחס אל האדם כאל אדם אוטונומי, חופשי, כאישיות העומדת בפני עצמה אותנטית וייחודית. מטרתו המרכזית של החינוך האישי באה  לקדם כל  לומד ולחזק בקרבו את תחושת ...

תעודה אחרת , תהליכי שינוי והערכה חלופית

תדריך למנהל לפיתוח תעודה אחרת,     כמנוף להטמעת תהליכי שינוי ופיתוח ייחודיות בית ספרית                                           מירב גורן    פברואר 2018 הקדמה הנחת היסוד המרכזית בבסיס    תדריך זה , באה לטעון כי, הערכה מהווה כמנוף לשיפור תהליכי למידה ,  שינוי והשבחה.    הלומד הוא הבסיס לעשייה החינוכית ולא הציון שלו. נקודת המוצא לתכנון תעודה אחרת – אלטרנטיבית, היא שכל לומד הוא עולם ומלואו, ועלינו ללמוד להעריך את התפתחות עולמו בתהליך הלמידה. כיצד הוא מתקדם, מתפתח וממצא את הפוטנציאל הגלום בתוכו בקונטקסט לימודי וחברתי. תהליך פיתוח הייחודיות הבית ספרית מהווה הזדמנות לשינוי תפיסת הערכה ולשינוי תעודת ההערכה.    גיליון הערכה צריך לשקף את רוח הארגון ותפיסתו החינוכית, תוך התייחסות לערכים המוצגים בחזון הבית ספרי.  למשל : ...