מי בכלל צריך חינוך לאמנות מחבר: נורית כהן עברון נורית כהן עברון. "מי בכלל צריך חינוך לאמנות", הד החינוך, גיליון 05, אפריל 2012, עמודים 56-59. השאלה המתריסה “ מי בכלל צריך חינוך לאמנות" כמעט לא נשאלת כיום בקרב קובעי מדיניות, מנהלים והורים, משום שהחינוך לאמנות נדחק ממקצועות הליבה ואף הוצא כליל מחלק ניכר מבתי הספר הממלכתיים. במאמר זה סוקרת המחברת את התשובות שנתנו הוגים שונים על השאלה “ מי בכלל צריך חינוך לאמנות" ובוחנת בעזרתם את מעמדו של החינוך לאמנות בבתי הספר. חינוך לאמנות כמיומנות טכנית עם ייסודם של בתי ספר ממלכתיים לפני כמאתיים שנה נבחן הצורך בחינוך לאמנות לכל התלמידים חרף העובדה שרובם לא יעסקו באמנות בחייהם הבוגרים. שאלת הצורך בחינוך לאמנות לכלל אוכלוסיית התלמידים הושפעה משתי מחלוקות עיקריות: מחלוקת הנוגעת לטיבה של האמנות ומחלוקת הנוגעת לטיבו של החינוך. המחלוקות שהחלו אז מלוות אותנו גם כיום. אחד המקורות העיקריים להגדרת מטרות החינוך לאמנות ואמצעיו היו האקדמיות המלכותיות לאמנות. באקדמיות הכשירו אמנים ואומנים כדי שישרתו את הממלכה ואת מפע...
הסטודיו לחדשנות רב-תחומית הינו מרחב לימודי שמזמן תהליכי התחדשות,יוזמה ושינוי,כמתן מענה לצרכים העולים מהשטח. הסטודיו מבטא את ערך האמנות בארגונים ובתהליכי למידה, ואת הקשר ההדוק בין תהליכי יצירה של אמנים, ממציאים וגיבורי תרבות למחקר פעולה. הסטודיו מהווה "מרחב יצירה רב-תחומי "כמקור להנעת תהליכים חדשניים וגיבוש ייחודיות. מתודת העבודה מתקיימת בדרך של "יצירה בפעולה"- מחקר פעולה ותהליכי יצירה. התמורה בתהליך: תודעה פעילה, משמעות, שותפות דיאלוגית בגישה לידע רב תחומית תוך חינוך ליצירתיות ובאמצעותה.