דילוג לתוכן הראשי

רשומות

הגרפיטי המתכתב ...אמנות מתכתבת

https://grafit2020art4lif.blogspot.com/

מה בין חדשנות יישומית בתהליכי הוראה למידה, לתהליכי יצירה של אמנים ?

עקרונות ליישום פדגוגיה חדשנית \ מירב גורן  פדגוגיה חדשנית תבוא לידי ביטוי ביכולת שלנו  כלומדים (מורה, תלמיד , מנחה ) לצאת   מדפוסי חשיבה קיימים ולהיכנס  לדפוסי למידה אלטרנטיביים  זאת באמצעות  : פיתוח ועידוד יצירתיות , כישורי חשיבה, חשיבה יזמית, חשיבה עתידנית ועוד.. על מנת לפתח יחידת הוראה חדשנית חשוב שניתן את הדעת לעקרונות הבאים :  אוטונומיה בפיתוח תוכנית הלימודים : גישות לידע , שיטת לימוד, דרכי הוראה , הקניית כישורים ומיומנויות  חוסר אחידות בתכנים הנלמדים –בניית תוכנית אלטרנטיבית – למשל : יחידות בגרות ייחודיות  שילוב סגנונות הוראה  הוראה מעודדת נושאים  פוריים ורלוונטיים ללומד  שילוב מסגרות למידה  פורמליות ולא פורמליות בתהליך הלמידה  סביבות למידה מאתגרות , ביטויים למסגרות חוץ בית ספריות  פיתוח חשיבה המצאתית: שונה פרובוקטיבי, יוצא מהקופסה , יורד מהמסלול , היפוך בסדר הלוגי ,סינרגיה בין נושאי לימוד ותחומי דעת , אנלוגיה  קונטקסט הפעלה  אחר למשל : העבר...

צלילי המוזיקה וייחודיות ארגונית

מה בין צלילי המוזיקה בתחנת - רכבת , יצירה בפעולה ,  וייחודיות ארגונית ? מה הופך את היצירה הקלאסית המוכרת לכולנו  לייחודיות ? כיצד נגדיר  ייחודיות ? מטאפורה לייחודיות .... מה הופך יצירה בכל תחום ליצירה ייחודית ? נערוך הבחנה בין מוצר ייחודי למוצר סטנדרטי ... המפגש יאפשר הכרות , מבוא וחשיפה למתודה  שתוביל לגיבוש ייחודיות מוסדית \ ארגונית .  ארגון לומד, שיוצר ומתנסה בחוויה אלטרנטיבית ומפתח את תפיסתו החינוכית מתוך צרכים מהותיים הנובעים משטח,   באנלוגיה מתנהג כאמן  שמבקש ליצור מתוך צורך פנימי עמוק.  תהליך חינוכי ותהליך יצירה של אמנים, שני אלו מייצגים אנינות ואסתטיקה , בשניהם יש קשר הדוק לשאיפה לטוב , ולרצון ליצור מציאות משופרת.  יתרה מזו, למידה משדה היצירה והאמנות, יכולה לתרום תרומה רבה להשבחתם של תהליכים חדשניים בארגונים בכלל ובתהליכי למידה בפרט.  כפי שהאמן מתכתב עם סביבתו, כך גם תהליך הלמידה . מתוך התנסות רבת שנים בשדה בפיתוח תהליכים ניסויים ואלטרנטיביים בדרך של מחקר פעולה פתחתי מתודה לגיבוש ייחודית ...