דילוג לתוכן הראשי

צלילי המוזיקה וייחודיות ארגונית








מה בין צלילי המוזיקה בתחנת - רכבת , יצירה בפעולה ,  וייחודיות ארגונית ?

מה הופך את היצירה הקלאסית המוכרת לכולנו  לייחודיות ?

כיצד נגדיר  ייחודיות ?
מטאפורה לייחודיות ....
מה הופך יצירה בכל תחום ליצירה ייחודית ?
נערוך הבחנה בין מוצר ייחודי למוצר סטנדרטי ...

המפגש יאפשר הכרות , מבוא וחשיפה למתודה  שתוביל לגיבוש ייחודיות מוסדית \ ארגונית . 


ארגון לומד, שיוצר ומתנסה בחוויה אלטרנטיבית ומפתח את תפיסתו החינוכית מתוך צרכים מהותיים הנובעים משטח,  באנלוגיה מתנהג כאמן  שמבקש ליצור מתוך צורך פנימי עמוק. 
תהליך חינוכי ותהליך יצירה של אמנים, שני אלו מייצגים אנינות ואסתטיקה , בשניהם יש קשר הדוק לשאיפה לטוב , ולרצון ליצור מציאות משופרת. יתרה מזו, למידה משדה היצירה והאמנות, יכולה לתרום תרומה רבה להשבחתם של תהליכים חדשניים בארגונים בכלל ובתהליכי למידה בפרט. 
כפי שהאמן מתכתב עם סביבתו, כך גם תהליך הלמידה .
מתוך התנסות רבת שנים בשדה בפיתוח תהליכים ניסויים ואלטרנטיביים בדרך של מחקר פעולה פתחתי מתודה לגיבוש ייחודית בית -ספרית ליישום חדשנות חינוכית[i].  בלימודי התואר השני בחינוך פיתחתי מודל "יצירה בפעולה" – מודל  למידה של מחקר פעולה המשלב עקרונות מתהליכי יצירה של אמנים.

                                                              מירב גורן 


[i] וינשטיין ,שחף , גורן (2010) ייחודיות – מתודלגיה ליישום חדשנות בחינוך – בתוך בתי"ס ניסויים חלק ג' – בית יוצר לחדשנות בחינוך . בעריכת חן&ספורטה . אונ' ת"א







תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פיתוח חשיבה יצירתית בתהליכי הוראה למידה

חינוך ליצירתיות ובאמצעותה -

"יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי, ויצירת קבוצות יצירתיות\ מירב גורן 25.8.2019

                למידה רב מימדית  בדרך של    "יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי ויצירת קבוצות יצירתיות מירב גורן  25.8.2019 העידן בו אנו חיים מאתגר אנשי חינוך לפתח לומד   בעל תודעה יזמית . זהו עידן שבו האדם חייב לקחת אחריות להיות בעל מוטיבציה פנימית, לומד רפלקטיבי המודע לייחודיותו וחוזקותיו. הנחת היסוד המרכזית בבסיס החינוך האישי מתבססת על העובדה שאם לא ניתן לאדם את התהליך האישי הוא לא יבוא. בחינוך אישי מתייחסים להכלה חברתית במונחים של שוויון הזדמנויות, צדק חברתי, צמצום פערים, הכלה רב-תרבותית ורגישות לבעלי צרכים מיוחדים.   מקורו של  החינוך האישי  הוא בחינוך ההומניסטי [1]  המתייחס אל העצמתו של הלומד בשלושה מישורים בו   זמנית:  מסוגלות אישית, הכלה חברתית  ותרבות איכותי. החינוך האישי מתייחס אל האדם כאל אדם אוטונומי, חופשי, כאישיות העומדת בפני עצמה אותנטית וייחודית. מטרתו המרכזית של החינוך האישי באה  לקדם כל  לומד ולחזק בקרבו את תחושת ...

תעודה אחרת , תהליכי שינוי והערכה חלופית

תדריך למנהל לפיתוח תעודה אחרת,     כמנוף להטמעת תהליכי שינוי ופיתוח ייחודיות בית ספרית                                           מירב גורן    פברואר 2018 הקדמה הנחת היסוד המרכזית בבסיס    תדריך זה , באה לטעון כי, הערכה מהווה כמנוף לשיפור תהליכי למידה ,  שינוי והשבחה.    הלומד הוא הבסיס לעשייה החינוכית ולא הציון שלו. נקודת המוצא לתכנון תעודה אחרת – אלטרנטיבית, היא שכל לומד הוא עולם ומלואו, ועלינו ללמוד להעריך את התפתחות עולמו בתהליך הלמידה. כיצד הוא מתקדם, מתפתח וממצא את הפוטנציאל הגלום בתוכו בקונטקסט לימודי וחברתי. תהליך פיתוח הייחודיות הבית ספרית מהווה הזדמנות לשינוי תפיסת הערכה ולשינוי תעודת ההערכה.    גיליון הערכה צריך לשקף את רוח הארגון ותפיסתו החינוכית, תוך התייחסות לערכים המוצגים בחזון הבית ספרי.  למשל : ...