האינטלגנציה המצליחה של סטרנברג- קישור למאגר התוכניות בגפן
יצירה בפעולה" הנה מתודולוגיה של מחקר- פעולה בשילוב עקרונות מתהליכי יצירה של אמנים, יוצרים , ממצאים ו"גיבורי- תרבות". התפיסה החינוכית העומדת בבסיס הרעיון רואה את דמות המורה כאדריכל, חוקר , יוזם , מפתח ומעצב תוכנית לימודים מותאמת לצורכי הלומד, תוך פעולה . תהליך ההוראה נתפס כתהליך יצירתי, והמורה כאמן. ההתמחות נועדה לפתח מומחיות מורים, וליצור קהילה חוקרת , לומדת היוצרת ידע בהקשר המקצועי בכיתה ובבית הספר. מעורבותו של המורה כמפתח, יוזמה חינוכית בדרך של מחקר פעולה , יתרמו תרומה מכרעת לכישוריו המקצועיים. מודל זה מאופיין ביכולתו לפתח לומד עצמאי, יצירתי מחד, ומפתח חשיבה ביקורתית ורפלקטיבית מאידך. השימוש במחקר פעולה מקנה למורה ידע אקדמי, תוך יישום ובחינה של תהליך שינוי בהקשר לימודי, חברתי או חינוכי.
קידום מקצועי של המורה בראיה רחבה של חוקר, יוזם ומנהיג המתנסה במחקר פעולה, חשיבה עיצובית, תהליכי יצירה והובלת שינוי בהתאם לצרכי תלמידיו במציאות משתנה.
תגובות
הוסף רשומת תגובה