רציונל
הקורס
דיאלוג
הוא מפגש שיח אמיתי והדדי בין בני אדם, שבו המשתתפים מנכיחים את עצמם ומתעניינים
בזולת מתוך כבוד, אמון, פתיחות וקשב בינאישי (אלוני, 2009). מטרותיו של הדיאלוג
להרחיב את הדעת, ליצור משמעויות חדשות לשיח, להעמיק את הקשרים הבינאישיים ולצמוח
באופן אישי. הדיאלוג החינוכי מבטא יחסי כבוד ושוויון בערך האדם באשר הוא, ומאפשרים
הנכחת האישיות , הגשמה עצמית, העצמת הפרט, מודעות אישית מחד, ומאידך הדדיות ,
התקרבות ,הכרות ,והבנת האחר.
תוכנית ההכשרה מציעה חשיפה והתנסות
מעשית במגוון דיאלוגים לקראת אימון אתי חברתי. התהליך יכשיר את המורים להנחות
בקבוצות ו\ או ללמד בהוראה דיאלוגית. התוכנית משלבת ידע תיאורטי, חוויה אנושית , לימודית
ופיתוח כישורי הנחייה במגוון מתודות של מעגלי שיח. ההוראה הדיאלוגית מאפשרת מרחב הבנייתי לפיתוח יכולות תוך אישיות
ובינאישיות בו זמנית. התהליך ישביח את דפוסי התקשרות בין המשתתפים, ובו זמנית יצור
התקרבות ,הכרות והבנה עם הנושא הלימודי הנבחר.
הדיאלוגים יעצימו מגוון יכולות: הקשבה
נוכחת, יכולת השעיית שיפוט וביקורת, שיחזור, התבוננות , רפלקציה ואף פיתוח חשיבה
יצירתית. המרחב הלימודי יזמן התנסות תרפויטית והתחברות רגשית מחד, אמפתיה וקבלת הנרטיב
של האחר מאידך.
מטרות מרכזיות הקורס :
1.
שיפור מיומנויות בין אישיות ותוך אישיות באמצעות
חשיפה למגוון דיאלוגים ומעגלי שיח
2.
המורים יתנסו הלכה למעשה בהוראה דיאלוגית ובהנחיית מעגלי שיח :דיאלוגי משמעותי, - הדיאלוג הבוברינאני , דיאלוג יצירתי , דיאלוג
נרטיבי, הקסם שבקשר – מעגל הקסם
תגובות
הוסף רשומת תגובה