דילוג לתוכן הראשי

דיאלוגים יצירתיים כחוויה לימודית אנושית

 


רציונל הקורס

דיאלוג הוא מפגש שיח אמיתי והדדי בין בני אדם, שבו המשתתפים מנכיחים את עצמם ומתעניינים בזולת מתוך כבוד, אמון, פתיחות וקשב בינאישי (אלוני, 2009). מטרותיו של הדיאלוג להרחיב את הדעת, ליצור משמעויות חדשות לשיח, להעמיק את הקשרים הבינאישיים ולצמוח באופן אישי. הדיאלוג החינוכי מבטא יחסי כבוד ושוויון בערך האדם באשר הוא, ומאפשרים הנכחת האישיות , הגשמה עצמית, העצמת הפרט, מודעות אישית מחד, ומאידך הדדיות , התקרבות ,הכרות ,והבנת האחר.

תוכנית ההכשרה מציעה חשיפה והתנסות מעשית במגוון דיאלוגים לקראת אימון אתי חברתי. התהליך יכשיר את המורים להנחות בקבוצות ו\ או ללמד בהוראה דיאלוגית. התוכנית משלבת ידע תיאורטי, חוויה אנושית , לימודית ופיתוח כישורי הנחייה במגוון מתודות של מעגלי שיח.  ההוראה הדיאלוגית  מאפשרת מרחב הבנייתי לפיתוח יכולות תוך אישיות ובינאישיות בו זמנית. התהליך ישביח את דפוסי התקשרות בין המשתתפים, ובו זמנית יצור התקרבות ,הכרות והבנה עם  הנושא הלימודי הנבחר. הדיאלוגים יעצימו מגוון  יכולות: הקשבה נוכחת, יכולת השעיית שיפוט וביקורת, שיחזור, התבוננות , רפלקציה ואף פיתוח חשיבה יצירתית. המרחב הלימודי יזמן התנסות תרפויטית והתחברות רגשית מחד, אמפתיה וקבלת הנרטיב של האחר מאידך.

מטרות  מרכזיות הקורס :

1.     שיפור מיומנויות בין אישיות ותוך אישיות באמצעות חשיפה למגוון דיאלוגים ומעגלי שיח

2.     המורים יתנסו הלכה למעשה בהוראה דיאלוגית  ובהנחיית מעגלי שיח :דיאלוגי משמעותי, -  הדיאלוג הבוברינאני , דיאלוג יצירתי , דיאלוג נרטיבי, הקסם שבקשר – מעגל הקסם

 

 




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פיתוח חשיבה יצירתית בתהליכי הוראה למידה

חינוך ליצירתיות ובאמצעותה -

"יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי, ויצירת קבוצות יצירתיות\ מירב גורן 25.8.2019

                למידה רב מימדית  בדרך של    "יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי ויצירת קבוצות יצירתיות מירב גורן  25.8.2019 העידן בו אנו חיים מאתגר אנשי חינוך לפתח לומד   בעל תודעה יזמית . זהו עידן שבו האדם חייב לקחת אחריות להיות בעל מוטיבציה פנימית, לומד רפלקטיבי המודע לייחודיותו וחוזקותיו. הנחת היסוד המרכזית בבסיס החינוך האישי מתבססת על העובדה שאם לא ניתן לאדם את התהליך האישי הוא לא יבוא. בחינוך אישי מתייחסים להכלה חברתית במונחים של שוויון הזדמנויות, צדק חברתי, צמצום פערים, הכלה רב-תרבותית ורגישות לבעלי צרכים מיוחדים.   מקורו של  החינוך האישי  הוא בחינוך ההומניסטי [1]  המתייחס אל העצמתו של הלומד בשלושה מישורים בו   זמנית:  מסוגלות אישית, הכלה חברתית  ותרבות איכותי. החינוך האישי מתייחס אל האדם כאל אדם אוטונומי, חופשי, כאישיות העומדת בפני עצמה אותנטית וייחודית. מטרתו המרכזית של החינוך האישי באה  לקדם כל  לומד ולחזק בקרבו את תחושת ...

תעודה אחרת , תהליכי שינוי והערכה חלופית

תדריך למנהל לפיתוח תעודה אחרת,     כמנוף להטמעת תהליכי שינוי ופיתוח ייחודיות בית ספרית                                           מירב גורן    פברואר 2018 הקדמה הנחת היסוד המרכזית בבסיס    תדריך זה , באה לטעון כי, הערכה מהווה כמנוף לשיפור תהליכי למידה ,  שינוי והשבחה.    הלומד הוא הבסיס לעשייה החינוכית ולא הציון שלו. נקודת המוצא לתכנון תעודה אחרת – אלטרנטיבית, היא שכל לומד הוא עולם ומלואו, ועלינו ללמוד להעריך את התפתחות עולמו בתהליך הלמידה. כיצד הוא מתקדם, מתפתח וממצא את הפוטנציאל הגלום בתוכו בקונטקסט לימודי וחברתי. תהליך פיתוח הייחודיות הבית ספרית מהווה הזדמנות לשינוי תפיסת הערכה ולשינוי תעודת ההערכה.    גיליון הערכה צריך לשקף את רוח הארגון ותפיסתו החינוכית, תוך התייחסות לערכים המוצגים בחזון הבית ספרי.  למשל : ...