הסטודיו לחדשנות רב-תחומית הינו מרחב לימודי שמזמן תהליכי התחדשות,יוזמה ושינוי,כמתן מענה לצרכים העולים מהשטח. הסטודיו מבטא את ערך האמנות בארגונים ובתהליכי למידה, ואת הקשר ההדוק בין תהליכי יצירה של אמנים, ממציאים וגיבורי תרבות למחקר פעולה. הסטודיו מהווה "מרחב יצירה רב-תחומי "כמקור להנעת תהליכים חדשניים וגיבוש ייחודיות. מתודת העבודה מתקיימת בדרך של "יצירה בפעולה"- מחקר פעולה ותהליכי יצירה. התמורה בתהליך: תודעה פעילה, משמעות,
שותפות דיאלוגית בגישה לידע רב תחומית תוך חינוך ליצירתיות ובאמצעותה.
חפש בבלוג זה
תכנון לימודים בין תחומי, רב תחומי ועל תחומי - מרחב יצירה משותף בסטודיו לחדשנות רב תחומית
תוכנית הכשרה לפיתוח ותכנון תוכניות לימוד רב מימדיות במגוון גישות לידע. תוכנית ההכשרה מזמנת התנסות והכרות עם שתי מתודולוגיות מרכזיות: - מתודולוגיה ליישום חדשנות בחינוך בדרך של מחקר פעולה - "יצירה בפעולה" למידה רב ממדית במרחב משותף- מחקר פעולה בשילוב עקרונות מתהליכי יצירה נושאים מרכזים ומטרות כלליות : תכנון לימודים רב ממדי, ארגון אשכולות הלמידה במגוון גישות לידע - חינוך ליצירתיות דרך התבוננות בדרכי פעולה של אמנים ו"גיבורי תרבות " : מוסיקאים, יזמים ,סטנדאפיסטים ועוד.. - רכישת אסטרטגיות הוראה למידה, פיתוח כושר המצאה ,חשיבה יצירתית, ביקורתית ורפלקטיבית, דרך למידה מתהליכי יצירה של אמנים . - חשיפה והכרות עם דרכי למידה קונסטרוקטיביזם בקבוצות גדולות :דיאלוג יצירתי , מרחב פתוח , קפה עולמי , חקר מוקיר ועוד... - פיתוח תהליכי למידה בגישה לידע חוצה תחומי דעת - חשיפה והכרות עם מתודולוגיה של " יצירה בפעולה " ? מחקר פעולה משולב עקרונות מתהליכי יצירה של אמנים - פיתוח קבוצות וצוותים יצירתיים - הכרות עם טכניקות של עבודה של קבוצות יצירתיות פיתוח תוכניות לימוד חדשניות - פיתוח קוריקולום רב ממדי במגוון גישות לידע: תחומי, בין תחומי , רב תחומי, ועל תחומי במתודלגיה של יצירה בפעולה
תדריך למנהל לפיתוח תעודה אחרת, כמנוף להטמעת תהליכי שינוי ופיתוח ייחודיות בית ספרית מירב גורן פברואר 2018 הקדמה הנחת היסוד המרכזית בבסיס תדריך זה , באה לטעון כי, הערכה מהווה כמנוף לשיפור תהליכי למידה , שינוי והשבחה. הלומד הוא הבסיס לעשייה החינוכית ולא הציון שלו. נקודת המוצא לתכנון תעודה אחרת – אלטרנטיבית, היא שכל לומד הוא עולם ומלואו, ועלינו ללמוד להעריך את התפתחות עולמו בתהליך הלמידה. כיצד הוא מתקדם, מתפתח וממצא את הפוטנציאל הגלום בתוכו בקונטקסט לימודי וחברתי. תהליך פיתוח הייחודיות הבית ספרית מהווה הזדמנות לשינוי תפיסת הערכה ולשינוי תעודת ההערכה. גיליון הערכה צריך לשקף את רוח הארגון ותפיסתו החינוכית, תוך התייחסות לערכים המוצגים בחזון הבית ספרי. למשל : ...
מושגי יסוד בתכנון לימודים המושג: מערך שיעור: מתווה של יחידה לימודית, חברתית או ערכית, הכוללת מטרות תוצרי למידה, דרכי הוראה, בדיקה והערכה. תכנון היחידה מבוסס על שיקולי דעת פדגוגיים ודידקטיים וחשיבה רפלקטיבית. מורה המתכנן מערך שעור נדרש לחשיבה על הגמשה והתאמה לצרכים משתנים. המושג: סביבה לימודית עיצוב ושימוש במרחב הבית ספרי והחוץ בית ספרי למטרות למידה. האסטרטגיה לפיה מעצב או משתמש המורה בסביבה הלימודית, נגזרת מתפיסתו החינוכית ובהתאם למטרות, לתכנים ולדרכי ההוראה. מרכיבי הסביבה הלימודית הם: 1. ארגון המרחב הפיזי 2. אמצעי עזר וחומרי למידה 3. מבנה המשימה הלימודית וההנחיות יש להבחין בין סביבה לימודית פורמלית - שהמורה מתכנן ומעצב ,לבין סביבה לימודית בלתי פורמלית, סביבה קימת שהמורה מנצל לצורך למידה. הערה: יש הכוללים במושג "סביבה לימודית", גם את התכנים הלימודיים. המושג: תכנית לימודים, תכנית ליבה תוכנית לימודים: מכלול של מטרות, פעילויות תואמות, תהליכי הוראה ולמידה ותוצרים בבית הספר. תוכנית ליבה: רשימת מושגים, ערכים, מיומנויות ותכנים, המהווי...
תגובות
הוסף רשומת תגובה