דילוג לתוכן הראשי

בשביל היוצרים: תודה לך יהונתן גפן

מקום לכתיבה ויצירה,  דרך יצירותיו של יהונתן גפן  

יצירותיו של יהונתן גפן ז"ל  אינן תלויות זמן, מקום וגיל . יצירותיו עוסקות בהיבטים רבים של החיים.  הוא מיטיב לעורר הזדהות דרך הרגשות, שבאים לידי ביטוי בשיריו. לא פעם יצירותיו  מביעות את  כאביו פחדיו וכמיותיו:" פחות אבל כואב"...  התהליך מתאים למגוון רחב של קהלים: גננות, כיתות יסוד , מורים לאמנות וספרות. 

הקורס  מציעה למורה דרך אחרת ללמוד על יוצרים . התהליך מפתח חשיבה עיצובית , תוך התנסות במגוון רחב של טכניקות לעידוד כתיבה  יצירתית.   המשתלמים  יתנסו במתודלגיה של יצירה בפעולה - מחקר פעולה תוך שילוב עקרונות של אמנים, ממציאים וגיבורי תרבות. שלבי התהליך יזמנו : התחברות אישית רגשית להרגיש כנקודת מוצא ללמידה. אימון יצירתי ופיתוח הדמיון, יצירת קבוצות יצירתיות , חקירה ויצירה אמנותית קבוצתית כדרך להפצה ולמידה  שיתופית   



נעים להכיר יהונתן גפן 

יהונתן גפן נולד בנהלל בשנת 1947 למשפחה של חקלאים. אחרי שירותו הצבאי נסע ללמוד באנגליה. גפן הוא יוצר מגוון מאוד ופונה בכתיבתו לילדים ולמבוגרים. הוא חיבר שירים ופזמונים, כתב טור סאטירי בעיתון, תרגם שירה, כתב ספרים, וכן כתב ותרגם מחזות. גפן מצטיין בכתיבתו הסאטירית וההומוריסטית. הטור הסאטירי שלו, "הצד הרביעי של המטבע", התפרסם בעיתון מעריב במשך תקופה ארוכה. כמו כן, במשך השנים העלה גפן מופעי בידור וסאטירה מוזיקליים והשתתף בהם לצד יוצרים אחרים. יהונתן גפן מעיד על עצמו שאין אצלו הבדל בין כתיבה לילדים ולמבוגרים. "אני לעולם לא כותב דווקא לילדים. לעולם אינני חושב: עכשיו אני הולך למצוא חן בעיני ילד". כשהיה בן 19 אִמו נפטרה. כדי להתקרב לעולמה של אחותו ענת (שהייתה בת 4 בלבד) ולהביע את אהבתו אליה, הוא החל לשלוח לה שירים כמכתבים בחרוזים. כך נולדו הספרים הידועים שכתב: "שירים שענת אוהבת במיוחד" ו"סיפורים שענת אוהבת במיוחד". ספרו "ילד הכרובית" זכה בשנת 1983 בפרס ברנשטיין. את המחזה המוזיקלי "הכבש השישה עשר" הוא כתב על פי ספר ילדים מצליח שפרסם בשנת 1978. עד כה פרסם יהונתן גפן למעלה מ-28 ספרים. (על פי: אופק בחינוך הלשוני – כנפיים)

כל זכויות יוצרים שמורות למחבר ולאקו"ם http://www.acum.org.il ותודה לך יהונתן גפן ז"ל 

רוצים לדעת למה יהונתן גפן אוהב – אהב לכתוב שירים ? https://www.youtube.com/watch?v=QUcRNBctKYI

לחץ על התמונה: קישור מהתמונה לבלוג שלי לסטודיו לחדשנות רב תחומית 

קישור עוד  רעיונות בדף :מקום לכתיבה יצירתית בסטודיו לחדשנות רב תחומית  

https://www.youtube.com/watch?v=vC1T5vkLs-k



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פיתוח חשיבה יצירתית בתהליכי הוראה למידה

חינוך ליצירתיות ובאמצעותה -

"יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי, ויצירת קבוצות יצירתיות\ מירב גורן 25.8.2019

                למידה רב מימדית  בדרך של    "יצירה בפעולה" מתודה ליישום חינוך אישי ויצירת קבוצות יצירתיות מירב גורן  25.8.2019 העידן בו אנו חיים מאתגר אנשי חינוך לפתח לומד   בעל תודעה יזמית . זהו עידן שבו האדם חייב לקחת אחריות להיות בעל מוטיבציה פנימית, לומד רפלקטיבי המודע לייחודיותו וחוזקותיו. הנחת היסוד המרכזית בבסיס החינוך האישי מתבססת על העובדה שאם לא ניתן לאדם את התהליך האישי הוא לא יבוא. בחינוך אישי מתייחסים להכלה חברתית במונחים של שוויון הזדמנויות, צדק חברתי, צמצום פערים, הכלה רב-תרבותית ורגישות לבעלי צרכים מיוחדים.   מקורו של  החינוך האישי  הוא בחינוך ההומניסטי [1]  המתייחס אל העצמתו של הלומד בשלושה מישורים בו   זמנית:  מסוגלות אישית, הכלה חברתית  ותרבות איכותי. החינוך האישי מתייחס אל האדם כאל אדם אוטונומי, חופשי, כאישיות העומדת בפני עצמה אותנטית וייחודית. מטרתו המרכזית של החינוך האישי באה  לקדם כל  לומד ולחזק בקרבו את תחושת ...

תעודה אחרת , תהליכי שינוי והערכה חלופית

תדריך למנהל לפיתוח תעודה אחרת,     כמנוף להטמעת תהליכי שינוי ופיתוח ייחודיות בית ספרית                                           מירב גורן    פברואר 2018 הקדמה הנחת היסוד המרכזית בבסיס    תדריך זה , באה לטעון כי, הערכה מהווה כמנוף לשיפור תהליכי למידה ,  שינוי והשבחה.    הלומד הוא הבסיס לעשייה החינוכית ולא הציון שלו. נקודת המוצא לתכנון תעודה אחרת – אלטרנטיבית, היא שכל לומד הוא עולם ומלואו, ועלינו ללמוד להעריך את התפתחות עולמו בתהליך הלמידה. כיצד הוא מתקדם, מתפתח וממצא את הפוטנציאל הגלום בתוכו בקונטקסט לימודי וחברתי. תהליך פיתוח הייחודיות הבית ספרית מהווה הזדמנות לשינוי תפיסת הערכה ולשינוי תעודת ההערכה.    גיליון הערכה צריך לשקף את רוח הארגון ותפיסתו החינוכית, תוך התייחסות לערכים המוצגים בחזון הבית ספרי.  למשל : ...