דילוג לתוכן הראשי

רשומות

אקורד יצירתי

חינוך למוזיקה ובאמצעותה  חינוך למוזיקה וחינוך באמצעות מוזיקה  המוזיקה ככלי לדיאלוג במוסיקה כמו בתחומי אמנויות אחרים , יש את הכח להתחבר לרגשות שלנו, ואפילו להשפיע עליהם באופו מידי. מוסיקה מתכתבת עם התת מודע שלנו ונוגעת בנימי רגשותינו.  מזמינה אתכם להיכנס,לקישור הבא: קבוצות שמקדמות דיאלוג וחיבור בעזרת המוזיקה בין יחידים וקבוצות, בין בני מגזרים, תרבויות וגילים שונים, במטרה לענות על הצורך של כולנו להשתייכות חברתית ולחיים משותפים:   https://pickamusic.com/ דוגמא נוספת:  דלג לתוכן פרויקטים חברתיים וחינוכיים אנחנו מפעילים שלל תכניות כוללות למגוון גדול של אוכלוסיות, ביניהן: תלמידים בחינוך היסודי והעל-יסודי, סטודנטים, בני נוער בסיכון, ילדים ובני נוער עם צרכים מיוחדים ועם לקויות למידה, קשישים. עד כה לקחו חלק בתכניות אלה כ-2,500 משתתפים. תכניות “מדברים בשירים” רוב התכניות החינוכיות-חברתיות נקראות “מדברים בשירים” והן מיועדות לקרב ולחבר ולעודד תמיכה וערבות הדדית בין המשתתפים לבין עצמם ובינם לבין אוכלוסי...

פיתוח חשיבה יצירתית בתהליכי הוראה למידה

חינוך ליצירתיות ובאמצעותה -

אקולוגיה של חדשנות פדגוגית

ה מושג מרחב למידה בהקשרו של הקוריקולום הרצוי מבטא (לוין ונבו 1997 ):  •רב מימדיות –אורך רוחב עומק וזמן •פתיחות , רלוונטי , אותנטי •גמישות •דינמיות ביעדים •תהליכים משותפים •המורה התלמיד והמומחה  נתפסים כחלק מהמציאות הכוללת התנסויות , התפתחויות והשתנויות •זיקה  בין תחומי הדעת •ערכים, מושגים , סוגיות חוצי גבולות בין תחומיים שילוב סגנונות הוראה :  • ג ישה קונסטרוקטיביסטית – ראה הרחבה בהמשך הדף   •שילוב בין גישות לידע •למידה חקרנית – חקר אישי ואו חקר בקבוצות • למידה דיאלוגית- ראה הרחבה בהמשך הדף  •למידה שיתופית •למידה פעילה , חוויתית •חוסר אחידות בזמן, בתכנים במקום •פתיחת מרחבי הלמידה מעבר לגבולות ביה"ס •מתן אפשרויות בחירה  ועוד ... נושאים נוספים בהם נדון  - תפיסת ההווה : נמרוד אלוני , תמר לוין  שרן ועוד... - תפיסת העתיד : רוני אבירם , דוד פסיג , ד. גורדון  - תפיסה מערכתית : אינה פוקס  - קוריקולם הגדרה  -מגוון  נקודות מוצא ללמידה  - מושגי יסוד בתכנון לימודים...